'Begrafenis gemist door problemen met de post'

LELYSTAD
De postbezorging in de Lelystadse nieuwbouwwijk Warande verloopt niet goed. Tientallen bewoners zeggen dat ze veel post niet ontvangen. Het gaat om bank- en verzekeringspasjes, abonnementen en postpakketten die niet aankomen.

Begrafenis gemist
Rien de Kloet miste door een niet-bezorgde rouwkaart de begrafenis van de broer van een goede vriend. "Begin januari kreeg ik een telefoontje van de vriend dat hij me gemist had op de begrafenis, dat was heel pijnlijk. Hij wist heel zeker dat de rouwkaart naar het juiste adres verstuurd was." Ook Brenda Stegman ervaart nare gevolgen omdat post niet aankomt. Ze zit met flinke incassokosten omdat herinneringen en aanmaningen van een rekening nooit bij haar op de mat vielen.

Een raadsel
Individueel kwamen de bewoners niet verder bij PostNL zeggen ze. Martha Rispens van de bewonersvereniging 'Wij Warande' heeft daarom alle klachten verzameld en aangekaart bij PostNL. Die heeft controle-post verstuurd, die netjes aankwam. Vorige week dinsdag was er een gesprek met de teamleider van PostNL. Het is niet duidelijk waar het mis gaat, stelt Rispens: "PostNL denkt dat de fout bij de bezorging zit maar wij denken dat het misschien al eerder misgaat. Vooralsnog is het een raadsel."

Reactie PostNL
PostNL zegt in een reactie het vervelend te vinden dat de inwoners van Warande niet gelukkig zijn met de postbezorging. Het bedrijf heeft daarom gesproken met de buurt. Ook heeft het postbedrijf de bezorger in de wijk vervangen.

PostNL stelt ook vast dat veel klachten komen uit twee straten waarvan de namen enigszins op elkaar lijken. Het gaat om de Boterbloemhof en Dotterbloemhof. Het bedrijf heeft medewerkers gevraagd hierop extra te letten.

Volgens PostNL gaat het nu beter met de bezorging, maar zal de komende tijd nog bekeken worden hoe de postbezorging in Warande verder verbeterd kan worden.

reacties (36)

  • Gera van der Bruggen

     

    In de week voor Kerst hebben wij (Edamstraat, Lelystad Haven) al twee dagen geen post ontvangen, terwijl ik weet dat er veel verzonden is. Dit zou niet moeten kunnen.

    reageer
  • Santosraw

     

    Hello! Running wind and success on the road!

    reageer
  • susanne

     

    Voordat mensen over d epost gaan klagen, dienen ze eerst met bewijs te komen dat het van de post of van de concurrent is en dan klagen!

    reageer
  • TK

     

    Wat een gezeur zeg. De wijken die ik loop hebben juist alleen maar lof te spreken over me, en zeggen dat sinds ik die vast loop alleen maar verbeteringen ondervinden.

    reageer
  • Gerda

     

    Het gebeurt niet alleen bij POSTNL , SANDD kent ook problemen met bezorging.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Natalie

     

    Ik lees steeds weer als er iets mis gaat dan ligt het aan postnl. Hier in het zuiden hebben we 4 postbezorg bedrijven , die zie je nooit ergens staan. Ikzelf heb al voor de 4e keer een nieuw ING pasje moeten aan vragen en heb er nog steeds geen, en deze komen niet met PostNL.

    reageer
  • Aad

     

    In de jol is het ook niet beter . Verkeerde brieven en soms helemaal geen post

    reageer
  • Bewoner landstreken wijk

     

    Ik kan niets dan goeds over onze postbode zeggen. Bijna altijd de zelfde vriendelijke "wat oudere" dame !!!! Nog nooit gehad dat post open was of niet arriveerde......

    reageer
  • Sandra74

     

    In Landerijen gaat het ook niet goed. Heb nu al zo vaak een klacht ingediend dat ik post van een paar straten verder op krijg. Maar ook mijn eigen post komt soms .niet of veel later aan. Morgen maar weer kijken of het langverwachtte poststuk erbij zit anders maar weer bellen ...zucht

    reageer
  • Knor

     

    In Zeewolde is ook een puinhoop met de post.wij hebben ca. 50 uitnodigingen voor de 50e verjaardag van mijn vrouw op de post gedaan bestemming binnen en buiten Zeewolde. Niemand heeft iets ontvangen. Als vergoeding hebben wij één velletje postzegels gekregen.

    reageer
  • Stagg

     

    Waarom moet het per se weer aan de bezorgers liggen en om even duidelijkheid te geven over het komen en gaan van postbezorgers dat komt omdat wij heel vaak de post NIET op tijd op het depot hebben staan soms zelf een uur in de kou te wachten! En wat de post betreft...lelystad word door mensen uit zwolle voorbereid die kunnen a: niet lezen b: niet sorteren en c: al helemaal niet voorbereiden!!!

    reageer
  • Joep van groningen

     

    Het is in Lelystad haven ook het geval geweest ik vind dat de postbode weer moet kommen dat ging altijd goed.

    reageer
  • Dirk

     

    Post NL is een rot zooitje geworden sinds het allemaal is veranderd. En de bezorgers komen soms wanneer ze maar willen. Ze moeten in de wijken gewoon vaste bezorgers neerzetten dat is veel beter wij hebben in de wijk constant anderen.

    reageer
  • MKM

     

    Dan toch ook een positieve noot. Ik heb voor zover mij bekend nog nooit last gehad van niet of (ernstig) verlaat bezorgde post (brieven, pakjes, etc). Niet als verzender en niet als ontvanger. Ook zo nu en dan iets ontvangen voor of bij buren en nooit problemen.

    reageer
  • pieter

     

    Een goede ouderwetse-postbode (beëdigd) moest zo nodig weg door de liberale privatiserings- drift maar blijkt achteraf broodnodig.

    reageer
  • Kees

     

    Dit gebeurt ook in de Landstrekenwijk, de wijk er naast. Wij hebben ook een melding gedaan bij post.nl maar ook daar zeggen ze alleen het door te geven aan de postbode. Ook hier is een bankpas verdwenen via de post. Maar ook de verjaardagskaarten worden opgemaakt. Gewonnen cadeaubon kwam leeg aan alleen de envelop. Boeken die niet aankomen. Belangrijke medische stukken, of contracten. Zo kunnen wij wel doorgaan, vooral de grotere enveloppen komen hier niet aan of de enveloppen waarvan ze vanuit kunnen gaan dat er iets bruikbaars inzit. Overigens wel via de bezorgers van de pakketdienst, deze personen doen wel netjes hun werk.

    reageer
  • bewoner

     

    hier ook elke keer de zelfde problemen en vooral met pakketten sinds dat er iemand is geweest bij Postnl (zegt de gemeente) die de postcodes heeft veranderd is het 1 groot drama bel elke keer voor het probleem de bezorgers hoor ik erover maar er word niks aan gedaan !! PS: als iemand van de gemeente dit leest op de juiste plek doe aub een onderzoek instellen hoe dit kan ! regio: archipel

    reageer
  • fg

     

    In de Landerijen niet anders. Ik heb zojuist gebeld met een instantie die op 17 januari iets aan mij verstuurd heeft. Vandaag nog steeds niets ontvangen. Vroeger was het er de volgende dag al. Zo gaat het regelmatig met poststukken. Laatst een heel bundeltje post verstuurd, waren ongeveer 12 brieven. De helft is nooit aangekomen bij de anderen. Postbezorging is dus volstrekt onbetrouwbaar geworden.

    reageer
  • marten cornelis

     

    in Tollebeek is een postbezorger van PostNl van het padje af.Bezorgt post wat voor jouw bedoeld is,express bij de buren en zegt dat mensen fouten maken.Ja soms ja ,maar toch niet 30x in een half jaar?Ook in opdracht van dorpsbewoners houdt hij post achterwege.En dit zal wel vaker in dorpjes voorkomen.Klein dorpje=niemand ziet het of weet ervan af.

    reageer
  • Barbara

     

    Mijn ervaring met Post NL en regelmatig verdwenen poststukken is dat wanneer je het bij hen kenbaar maakt zij in eerste instantie de afzender nodig hebben om te kunnen checken waar de post is afgegeven voor verzending. Naam, plaats en tijdstip waar gepost is door de afzender. Daar kom je zelden achter. Zeker als het bedrijven of instellingen betreft die grote hoeveelheden te verzenden hebben. Bij een bekende kan je eventueel nog bellend achterhalen over hoe en wat, maar poststukken door vreemden verzonden is lastig te checken. Lukt je het niet voor POST NL de gewenste info te bemachtigen dan heb je pech met alle gevolgen van dien. Jij moet dan maar zien te bewijzen dan dat het poststuk naar jouw verzonden en onderweg was. Wij hebben trouwens een heel aardige "vaste" gepensioneerde postbode in de wijk, die absoluut aanzien krijgt een echte boodschapper te zijn. Op warme dagen krijgt hij lekker fris water aangeboden en met erge kou een beker met wat warms. Hij loopt altijd op zijn gemak alsof hij zonder pech te krijgen massel genoeg heeft!.

    reageer
  • Gatso

     

    Wat dacht u van aangetekende pakjes die naast de deur worden gelegd en waar de bezorger vervolgens je handtekening vervalst. Maar een klacht accepteren ze niet bij Postnl.

    reageer
  • Pimpernel

     

    Dit speelt in heel Nederland, vroeger had je een postbeambte deze moest gekwalificeerd en beëdigd zijn, deze is niet meer en komt ook niet meer terug. (te duur) Belangrijke zaken dient men zelf te bezorgen het is ook nog eens zo dat de afzender wettelijk aansprakelijk is bij vermissing vernieling etc. men had kunnen weten etc. Voordeel is dat aangetekende stukken geen meerwaarde meer kent voor eventuele juridische consequenties.

    reageer
  • Fred

     

    Post NL een groot drama waar is dekwaliteit van de PTT gebleven dit komt puur door bezuinigen op personeel. Ik heb met het DUO een half jaar gebeld omdat ik mijn diploma maar niet binnenkreeg gelukkig na 3 x proberen alsnog gekregen anders was ik nu werkloos geweest moest nl per 1 januari aantonen gecertificeerd te zijn, fijn hoor POST NL

    reageer
  • denk weer een overtroffen reactie...zou de hond maar eens aankijken

    reageer
  • Dronten

     

    En als je nou geen hond hebt.....

  • H. Plas

     

    Ook in de Stedenwijk in Almere hebben wij al geruime tijd last van post die niet aankomt. En dan gaat het om van alles, bankafschriften, kerstkaarten, tijdschriften. En POST NL weet nooit wat er aan de hand is. Zeggen er alles aan te doen, maar wat ze er aan doen is niet duidelijk. De communicatie met POST NL is ronduit waardeloos.

    reageer
  • Sim

     

    Wel heel vervelend allemaal. Maar over de rouwkaart, als het zn goede vriend is, dan had de informatie toch op andere manieren gedeeld kunnen worden.

    reageer
  • Dronten

     

    Uit ervaring weet ik dat een rouwkaart sturen heel veel betekent voor de naasten en dierbare in de omgeving. Deze worden apart afgeleverd bij de inzameling punten van post nl. Zelfs op maandag worden deze stukken bezorgd als het goed geregeld is door post nl.

  • Ed

     

    Het doel van de rouwkaart is juist om vrienden en bekenden te informeren. Dus moet je er op kunnen vertrouwen dat de kaart bezorgd wordt. Eigenlijk zegt u dat naast de kaart iedereen "even" gebeld moet worden om te checken of dat wel het geval is. Want, misschien gelooft u het niet, we zitten niet allemaal op facebook of willen niet alles op de social media "delen".

  • Coba

     

    Veel post komt hier ook niet aan Leeuwarden Friesland, gelukkig de eerste herinnering wel, dus nu de meeste rekeningen maar digitaal gedaan door de vele fouten postbezorgers?? Post nl??

    reageer
  • Dnontenn

     

    Ook in dronten zuid komt de post onregelmatig aan of helemaal niet aan. Daarnaast heeft mijn broer een kaartje gestuurd naar laerstaete en tot op heden niet aangekomen bij mijn moeder

    reageer
  • Drontense

     

    Wij hier in de gilden in Dronten hebben we een mannelijke postbode die het heel goed doet. Vriendelijk dag zeggen.En zelfs zwaaien als je in de auto zit.Wil daarmee zeggen dat er een paar het verzieken en de rest gaat prima.

    reageer
  • Petra

     

    Hier in almere ook.

    reageer
  • Ed

     

    Ooit had het beroep van postbode aanzien, tegenwoordig is het iets wat je er een beetje bij doet voor een bescheiden loontje. Dat is één van de "zegeningen" van de privatisering en de vrije markt waardoor meerdere bedrijven post sorteren en bezorgen in hetzelfde gebied. Niet bepaald efficiënt. ..

    reageer
  • Adri

     

    Absurd!! Werkelijkwaar schandalig

    reageer
  • Hekking

     

    Post bezorging door TNT is hopeloos. Ik ontvang met enige regelmaat post van anderen. Net als zoveel zaken in onze samenleving, je kunt je ongenoegen nergens kwijt.

    reageer
  • Mieke

     

    Klopt! Je pakje is ergens afgeleverd door post.nl, maar niet op het aangegeven nummer, of de buur staat bij jou voor het pakje dat je echt niet hebt. Of wat dacht je van het pakje dat eerst niet door brievenbus past, maar volgende dag wel, precies, net pas gemaakt door brievenbus, ook post.nl. Kerstpost ver nieuwe jaar in, ok, het is drukje tijd. Alle begrip voor, maar we zitten al dikke week in nieuwe jaar en echt voor kerst verstuurd. Gelukkig maar kerstkaart. Rekening idd veel later binnen, en postlevering steeds later op de dag. Regelmatig brengen we post deur verder, niet voor ons. We vragen ons af of we niks missen aan post. Maar wel eens geprobeerd klacht in te dienen? Met name geplet pakje was klucht op zich. Opgegeven. Maar rouwkaart vreselijk. Was indertijd aparte flow, zodat het op tijd kwam. Zou het nu eigenlijk niet meer zo weten, maar zou zo absoluut niet mogen gebeuren.

  • Inwoner

     

    Wij wonen bij een bedrijf op noordersluis en hebben dit regelmatig mee gemaakt dat de post helemaal niet bezorgd werd of veel te laat Maar de laatste tijd gaat het goed omdat er door postnl extra aandacht aan wordt besteed

    reageer
  • Huisvrouwtjes

     

    In Dronten West krijgen we ook erg weinig post. Een postbode die klaar was en dan toch nog even snel met haar privé auto bij ons in de straat de post in de bus doet, na 18 uur! Dat is goed maar niet correct. Omroep Flevoland, doe een totale onderzoek aub, het komt vast veel vaker voor.

    reageer
  • jo

     

    Het is in heel Nederland niet zo best meer met de post. Er verdwijnen steeds vaker poststukken. .. brieven. ..kaarten... Ik verstuur toch gauw 4 a 5 keer echte post in de week omdat dat dat leuker is dan via de digitale weg. Maar 1 op de 10 komt veel later aan. Af en toe komt er wat aan wat in het water heeft gelegen terwijl het tijdens het bezorgen toch echt droog was. En een enkele keer is het spoorloos. Hoop dat voor de warande snel en oplossing komt want en dat postnl zich eens achter de oren krabt.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert