Vertraging op spoor door staking maandagochtend

FLEVOLAND
Treinreizigers moeten maandagochtend rekening houden met vertragingen op het spoor. 

Leden van FNV Spoor leggen tussen 05:00 uur en 09:00 uur 's ochtends het werk neer op de stations Den Haag Centraal en Zwolle.

Welke gevolgen dat precies heeft voor de treinen op de Hanzelijn en de Flevolijn is bij de NS nog niet duidelijk. Ook de vakbond kan nog niet vertellen welke treinen er wel of niet rijden. 

FNV-spoor start met de actie omdat ze willen dat de NS twee conducteurs inzet op alle dubbeldekkers. Dat zou de veiligheid van de conducteurs en reizigers ten goede komen. De bond vindt verder dat de NS moet stoppen met werkgelegenheid uit de regio’s te halen. Verder pleit de bond voor een sterke NS die weer meebiedt op de concessies voor regionale lijnen en die de werkgelegenheid in  de winkels en horeca op stations in eigen beheer houdt

reacties (14)

  • Poe

     

    Kansloze staking, een bedrijf proberen te verplichten op regionale spoorlijnen te bieden en zaken buiten de kerntaak (winkels) in eigen beheer te houden. FNV begint steeds verder af te glijden tot een bond geleid door wereldvreemden. En het maar gek vinden dat de bonden aan het uitsterven zijn.

    reageer
  • .W.

     

    Je wordt niet goed van al die reparaties het moet is een keer stoppen laat de treinen verdorie het weekend ook eens een keertje rijden op tijd en niet iedere keer met die vertragingen hier en vertraging,iedere week vertraging en werkzaamheden hier word je gek van👎👎👎

    reageer
  • Tuuk

     

    Johhh, dit gaat om een staking maandag en niet om werkzaamheden dit weekend! Lezen is moeilijk!!

  • Robert

     

    Als Den-Haag en Zwolle van 5 - 9 grotendeels plat worden gelegd, dan weet je nu al dat -met extra dank aan het goudgerande personeelsrooster van NS- dit tot einde dienstregeling één grote chaos in het hele land wordt. Waarom zouden 1 miljoen Klanten, het gemiddelde aantal reizigers op een werkdag. maar "moeten accepteren" dat zij grote problemen krijgen doordat een groepje NS medewerkers het stakingsrecht misbruikt? Bovendien worden de reizigers extra gepakt, want de stortvloed aan Geld Terug bij Vertraging Claims die dit op gaat leveren wentelt NS uiteindelijk ook weer op de reizigers af met extra prijsverhogingen.

    reageer
  • jvtea

     

    Gratis reizen is niet mogelijk, de rechter heeft dit jaren geleden verboden. En 2 HC,s op een dubbeldekker is al jaren geleden toegezegd maar nooit door doorgevoerd.

    reageer
  • FlevoForens

     

    Dor rood licht rijden mag ook niet... Ben werkzaam in het betalingsverkeer, zal ook eens gaan staken als NS opdracht geeft de salarissen over te maken. Eens kijken hoe lang het duurt voordat er gepiept gaan worden! Ben het inmiddels beu dat conflicten over de hoofden van de reizigers uitgevochten wordt, nog afgezien dat het reizen per trein (en dan in het bijzonder via de Flevolijn) op zich al geen pretje is.

  • FlevoForens

     

    Inderdaad, de reiziger is wederom de dupe van deze actie... Waarom niet de werkgever aanpakken door niet te staken maar iedereen gratis te laten reizen?

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • jan

     

    auto aanschaffen. de trein rijdt meer niet dan wel op dit traject. en van het spoor een extra snelweg maken

    reageer
  • Ed Molenaar

     

    Stakers verwachten/eisen dat gedupeerden hun acties accepteren. Accepteren de stakers ook gevolgen van hun acties? B.v. salaris een dagje later omdat de salarisadministrateur solidair is en vanwege de stakingen een dag vrij neemt.

    reageer
  • piet

     

    Ze zijn helemaal ontspoort daar!

    reageer
  • Flevolander

     

    De op handen zijnde staking gaat om de afbraak van de NS tegen te gaan. De politiek en de NS top willen het bedrijf ontmantelen zodat er in 2025 of niets meer over is van het bedrijf of erg afgeslankt is. Dat plan is niet in het belang van de reiziger en ook niet van het personeel. Iedereen zal er de dupe van gaan worden. Voor de reiziger betekent het meer bedrijven op het spoor dus meer overstappen en treinen die niet op elkaar aansluiten. Voor het personeel is er straks veel minder werk als de NS blijft bestaan dus zullen de mensen die bij het bedrijf blijven veel verder moeten reizen om op het werk te komen. Anderen kunnen als ze geluk hebben bij een andere vervoeder aan de slag met meer uren werken tegen een lager salaris en uitgeklede arbeidsvoorwaarden. Denk niet dat dat de reiziger ten goede komt, de nieuwe vervoerder zal gewoon meer winst opstrijken door de lagere salarissen. Dit gebeurt nu al bij Arriva, Syntus, Connexion. Daarbij zijn we straks dus misschien weer een oer Hollands bedrijf kwijt. De andere vervoerders op het Nederlandse spoor zijn immers dochterondernemingen van de DB (Duitsland) en SNCF(Frankrijk). Het is 5 voor twaalf op dit moment voor de NS. In 2019 gaat de politiek bekend maken wat ze met de NS van plan zijn. Nu kunnen we het tij nog keren, straks niet meer. Het gaat hier dus NIET OM LOONSVERHOGING!!!!

    reageer
  • almeertje

     

    Flevolander. Ik had ook gelijk een correctie geplaatst. Na het lezen van de telegraaf. Die kwam met uitgebreid nieuws. Dus ik zet het graag even recht. Begrijp nu dat het niet om loonsverhoging gaat. Maar Flevo melde eerst alleen stakingen.

  • De Vries

     

    Goed omschreven. De actie is in het belang van de reiziger en het personeel. Anders kunnen de mensen straks op een rit van zuid naar noord vier keer overstappen en inchecken. Rijden in goedkope treinen met harde banken die overal stoppen. Prorail haalt niet voor neits wissels weg. Dat is alleen maar om ieder bedrif straks zijn eigen spoor te geven zonder mogelijkheidop andere sporen te rijden.

  • Tuuk

     

    En het gaat ook niet om wat jij hier allemaal opnoemt!

  • Julia

     

    Dit kan er ook nog bij. Van de vele keren sat de trein uit Wolle te laat is en ik dus de aansluitingen mis, komt er nu misschcien helemaal geen trein. NS is een onbetrouwbaar bedrijf geworden Omdat ik al zo vaak te last kom op mijn werk gaat ditmijn baan kosten. Jullie worden bedankt!

    reageer
  • Dick

     

    Huilie huilie. Je weet het nu dus kun je maatregelen nemen. Bijvoorbeeld al op zondag afreizen als je geen auto of zo hebt.

  • Varg

     

    Moet wel een betere oplossing zijn. ik werk in de zorg en ben afhankelijk van het openbaar vervoer, denken ze daar wel eens over na?

    reageer
  • gerda

     

    Laat ze maar staken voor dit soort dingen. Als zij zich veiliger voelen en daar naar kunnen handelen , voelen de reizigers zich (misschien) ook een stuk veiliger in de trein

    reageer
  • Johan

     

    De vraag is of dat werk er straks nog is bij ns. En of het leuk is dat je met verschillende vervoerders te maken krijgt. Marktwerking, de grote ellende uit deze tijden.

    reageer
  • almeertne

     

    Van het weekend al minder treinen. Door werkzaamheden. En dan weer stakingen. Waarom moeten de reizigers hier elke keer onder lijden. Ik leg mijn werk ook niet neer. Heb ook geen loonsverhoging. Doe mijn werk met plezier. En heb het minima. Ben gelukkig. Bij de NS verdienen ze echt niet slecht. Met een heel hoog pensioen.

    reageer
  • het gaat hier toch niet om geld maar om veiligheid,te danken aan asociaal gedragende medepassagiers...

  • William

     

    Graag eerst jezelf verdiepen in waarom er van het weekend geen treinverkeer is en ook waarom er gestaakt gaat worden! Die dingen hebben in het geheel niets met elkaar te maken. Als u daarna gelezen heeft waarom met gaat staken, dan less ik uw reactie graag weer. NS personeel krijgt inderdaad goed betaald, maar inleveren op je persoonlijke veiligheid en die van de reiziger kun je niet laten gebeuren. Het gaat hier namelijk niet om loon, maar om inhoudelijk veel belangrijkere zaken.

  • Tuuk

     

    Het gaat niet om meer geld maar om meer conducteurs op de dubbeldekkers! En wat werkzaamheden betreft wees blij dat ze dat hoofdzakelijk in het weekend doen! Dan hebben de reizigers er minder last van! En werkzaamheden en onderhoud zijn belangrijk voor de veiligheid van de reizigers, doen ze dat niet en er gebeuren ongelukken is het ook weer niet goed! En zo hebben de mensen altijd commentaar op de NS en Prorail!

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert