Petitie tegen vliegroute over Teuge al 7.500 keer ondertekend

LELYSTAD
Een petitie tegen de vliegroute vanaf Lelystad Airport boven Teuge is in een dag tijd meer dan 7.500 keer ondertekend. 

Het ministerie van Infrastructuur & Milieu wil een vertrekroute 1.800 meter boven luchthaven Teuge laten lopen. Die route zou het einde van het Nationaal Paracentrum Teuge betekenen. Daar worden parachutesprongen gemaakt, veelal op hoogtes boven de 1.800 meter. Het einde van het paracentrum brengt volgens de directeur van luchthaven Teuge de toekomst van het hele vliegveld in gevaar.

De luchthaven en het paracentrum willen dat de Tweede Kamer het ministerie opdracht geeft een andere route te kiezen.  

reacties (21)

  • Poe

     

    vernietiging? Het wordt wat warmer..is voor veel dieren en mensen een probleem..maar de aarde overleeft wel.

    reageer
  • Rob

     

    Ja, dat klopt. En die partijen krijgen het met hun kleine toestellen heel moeilijk op Lelystad als ze niet meer vrij kunnen vliegen door beperkte slottijden en opgetrokken landingsgelden geen touch-en-go's meer kunnen maken, of overland vluchten over redelijke afstanden bij gebrek aan geschikte velden. Je verliest het grotere plaatje uit het oog, Bas. Om luchtvaart mogelijk te maken is er een minimum infrastructuur nodig die groter is dan alleen één vliegveld. Dat wordt door Den Haag vakkundig afgebroken, en daarmee het voortbestaan van Nederland als luchtvaart-kennisland. Heel, heel erg dom. En dit is allemaal niet nodig als men die route vijf kilometer naar het oosten of westen laat lopen.

    reageer
  • Bas

     

    Laat dat nou net in Lelystad bij de Martinair vliegschool en door AIS Airlines in Lelystad gebeuren. In Lelystad staat ook de flightsimulator waarvoor men vanuit heel Europa komt.

    reageer
  • Rob

     

    Nee, dat kan dus nergens meer. Je hebt een vrij luchtruim tot een hoogte van 4km nodig, met een vliegveld op korte afstand. Dat is nergens in Nederland meer te vinden. Bij Lelystad zelf is enkele jaren één van de weinige plekken waar het kon gesloten. Nu dreigt Teuge hetzelfde lot. En dat voor een overgangsperiode van 4 jaar, in 2023 wordt het hele Nederlandse luchtruim opnieuw ingedeeld! Dan is die ruimte er weer wel, maar dan ligt de kleine luchtvaart al op zijn rug in Nederland. Volslagen waanzin. Voor al die mensen die dat een goed idee vinden, bedenk dat in de 'kleine'luchtvaart de piloten opgeleid moeten worden die straks jou vanaf Lelystad naar Alicante moeten vliegen.

    reageer
  • Cornelis

     

    Kom op Maartje, dat gelooft niemand. Geen mens kan er voor zijn als een voorziening wordt gerealiseerd die versneld bijdraagt aan de vernietiging van de aarde.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Ed

     

    "Voor de lol als hobby" naar een ander land vliegen lijkt u veel belangrijker. Ieder zijn mening. Intussen blijkt de uitbreiding van Lelystad airport steeds meer overlast en problemen te veroorzaken.

    reageer
  • Maartje

     

    Sorry ik bedoelde Teuge. Ik ben nog altijd pro Lelystad Airport

    reageer
  • Jo

     

    Nederland onderbeheer van mekkerende beleidmakers die hun zinnen door willen drijven, om van Nederland één grote metropool te maken, ten kosten van de eigen leef en woonkwaliteit.

    reageer
  • Maartje

     

    Alles overziende is de uitbreiding van het vliegveld Lelystad, om heeeel veeeel redenen, een giga foute beslissing. Wat is er mis mee om zo'n blunder alsnog te corrigeren, voor het echt te laat is?

    reageer
  • kees d.

     

    Eerst beginnen ze in Overijssel te mekkeren en nu in het Gelderse. Om dat met niet mee mag tafelen met Lelystad Airport?

    reageer
  • Jan2

     

    Niet jokken! Kan niet

    reageer
  • Faerie

     

    Anne, wie zegt dat het niet is bekeken? Ik denk dat het wel degelijk is bekeken, maar dat er, om de reden die Bas al noemt, is gekozen om de vliegroutes prioriteit te geven.

    reageer
  • johan man

     

    ik heb net 220x getekend in 3 minuten. dat gaat met een scriptje heel simpel dus dat getal is onzin.

    reageer
  • Bas

     

    Voor de lol als hobby springen kan op zoveel plekken in ons land. Uitbreiding van vluchten kan niet overal en lijkt mij veel belangrijker. Een uitbreiding van een uchthaven komt altijd met fanatieke tegenstanders. Dit geldt ook voor aanleg snelwegen of bouwprojecten

    reageer
  • Jaap

     

    Het droppen zal het probleem niet zijn maar het neerkomen.

    reageer
  • Piet

     

    Teuge is de standaard uitwijkhaven voor Lelystad. Als je met een kleine kist wil landen op Lelystad, maar de baan is dicht voor een incident, wijk je uit naar Teuge, Hoogeveen of Hilversum, maar die laatste twee zijn grasvelden die bij regen vaak wat drassig zijn en daarom gesloten worden. Dan kun je nog maar één kant op en als ze die mogelijkheid sluiten moet je dus een buitenlanding maken in een weiland met alle risico's van dien.

    reageer
  • Adje

     

    Wanneer ik het ontwerp van de routes eens bekijk zullen de klimmende toestellen vanaf Lelystad thv Teuge 9 vd 10 keer boven FL100 (10.000 voet) zitten. Die 6.000 voet is minimum altitude. En die para club kan toch ook gewoon 15 km naar oost of west om die gasten te droppen?

    reageer
  • jan

     

    wat is er mis om teuge op te heffen. prima lijkt me

    reageer
  • Steven Stedenwijker

     

    Je kan gewoon ergens anders springen. Dat doen ze op zoveel vliegvelden. Op Rotterdam gingen ze eerst naar Pijnacker en later naar Rhoon. Je moet alleen een busje hebben.

    reageer
  • Anne

     

    Er kunnen wel niet zoveel parachutisten zijn maar wel heel slordig dat het niet is bekeken,want kost zo wie zo arbeidsplaatsen,en een prachtig bedrijf wat al jaren bestaat

    reageer
  • Desiree

     

    Internet petities hebben geen waarde. Men zal persoonlijk moeten tekenen. Zoveel parachutisten zijn er niet.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert