Plaatsen van laadpalen duurt te lang

ALMERE
Het plaatsen van laadpalen voor elektrische auto's moet sneller, dat erkent de gemeente Almere. ​"Nu zitten we gemiddeld op een levertijd van zeven maanden. Ik denk dat er een paar maandjes van af kunnen", aldus programmamanager van stedelijke systemen Henk Meijer

Te veel partijen
Dat vele partijen betrokken zijn bij de plaatsing van de oplaadpunten is volgens Meijer de oorzaak van de lange levertijd. "Het plaatsen van een paal in de openbare ruimte gebeurt met inspraak van de bewoners. Daarnaast zijn er meerdere partijen betrokken bij de levering en installatie van een paal", legt Meijer uit. 

Meijer geeft aan met de betrokken partijen voor de levering van een oplaadpaal om de tafel te gaan. "Met alle partijen gaan we om de tafel om te kijken hoe we sneller kunnen werken, bijvoorbeeld door één loket te organiseren of door de communicatie tussen alle instanties te verbeteren."

Toenemende groei
Op dit moment liggen er ongeveer veertig aanvragen bij de gemeente Almere en dat aantal gaat volgens Meijer de komende jaren alleen maar toenemen. "Dit jaar hebben we al het dubbele aantal aanvragen gehad dan vorig jaar."

reacties (12)

  • Esther

     

    Het is niet te hopen dat dit geplaatst wordt door B&S. Wat een drama bedrijf. Dan gaat het zéker heel lang duren! Wij wensen de aanvrager dan extra veel succes!

    reageer
  • @Ed: klopt

    reageer
  • Ed Molenaar

     

    Geeft dat geen problemen in een straat?

  • En dan zet je de paal in het midden van een trottoir? Belachelijk.

    reageer
  • De ingenieur

     

    Op de foto is het niet best. Daar kun je met de rolstoel of scootmobiel niet meer langs. Dit kan niet de bedoeling zijn. THuis opladen kunnen de mensen gewoon aan een eigen waterdicht stopcontact aan huis. Hoe moeilijk kan het zijn. In tien uur kun je zo ook 30kWh laden. En zelf betalen in plaats van de gemeenschap daar mee op te zadelen. Zo moeten de buren rondom allemaal Euro 100 lappen om die paal daar te krijgen. Het wordt ook tijd voor accijns op auto-electriciteit. Er is niets nobels aan electrisch rijden wat door de buren betaald moet worden. Overigens moet de paal wel vrij gemaakt worden waneer de auto vol is. Er zijn nog meer mensen op de wereld.

  • Hanneke

     

    Kan je met rolstoel of kinderwagen idd niet langs. Niet zo handig als je als gemeente dit toestaat en tegelijkertijd een actie opstart tegen fietsen die trottoirs versperren...

  • Ed Molenaar

     

    Hoe werkt het eigenlijk? Je parkeert, laadt en als laden klaar is moet je elders parkeren zodat de volgende kan laden?

    reageer
  • Jan Schutte

     

    Ik heb een laadpaal bij mijn huis, op eigen grond, laten plaatsen. Binnen 2 weken aangesloten en ik kon laden. Geregeld door Alphabet lease en the New Motion.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Botje

     

    Waarschijnlijk komt de vertraging hoofdzakelijk door de bureaucratie van de gemeente zelf. Die namelijk bepalen waar de paal komt te staan. Jammer dat ze dit proberen af te schuiven op de uitvoerende partijen. Maar sint en piet zijn nu tevree, Kijk maar eens goed in je straat..... Whiehoe, opeens staan er nu 2

    reageer
  • Ik zeg visfriet

     

    Communicatie en de gemeente Almere. Dat bestaat niet

    reageer
  • Ali

     

    Maak je niet druk joh...

    reageer
  • Jan

     

    Een ambtenaar sneller zien werken. Die bestaan niet in Nederland.

    reageer
  • Roel

     

    De instantie s die er over gaan moeten zich diep schamen dat m'n de burgers zo lang laat wachten. Belasting betalen dat mag de burger wel ff snel regelen. Dus mensen doe er wat aan.

    reageer
  • Hans

     

    Bij mij duurde het 2 jaar voordat de paal er stond en aangesloten was

    reageer
  • Jahoor

     

    Dus, er is echt iemand die als beroep "programmamanager van stedelijke systemen" heeft? Is dat een verzonnen baantje om iemand maar iets te doen te geven?

    reageer
  • Jansen

     

    Dus zal er ook wel een programmamanager van stedelijke systemen die niet werken en een programmamanager van stedelijke systemen die nooit werken zijn Toch weer 3 fte

  • Jos

     

    Hij was eerst 'programmadirecteur Floriade' ook al geen succes.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert