Hertenvlees uit Oostvaardersplassen wordt opgegeten

FLEVOLAND • Wo 19 september 2018 | 23:15 • Woensdag 19 september 2018 | 23:15

De herten die binnenkort worden afgeschoten in de Oostvaardersplassen kunnen worden opgegeten. Dat is althans de bedoeling van verantwoordelijk gedeputeerde Harold Hofstra en Staatsbosbeheer, die op deze manier voedselverspilling willen tegengaan. Staatsbosbeheer is inmiddels al in gesprek met poeliers uit de regio die het wild willen verkopen.

Voorheen werden dode dieren uit de Oostvaardersplassen nooit aangeboden voor menselijke consumptie. Dat kon volgens de provincie ook niet omdat het toen ging over verzwakte of zieke dieren die uit hun lijden werden verlost. Gedeputeerde Staten namen deze week het besluit om vanaf eind oktober meer dan duizend herten uit de Oostvaardersplassen dood te schieten. Deze ingreep moet er voor zorgen dat er veel minder dieren in het natuurgebied overblijven.

De provinciale fracties van 50Plus, PVV, GroenLinks en de Partij voor de Dieren maakten woensdagavond overigens ernstig bezwaar tegen het besluit om gezonde beesten af te schieten. Volgens de politici had de gedeputeerde het ook eerst moeten overleggen met Provinciale Staten. Volgens Hofstra is Gedeputeerde Staten bevoegd om deze beslissing te nemen.

Deel artikel

reacties (79)

  • RENÉ pisters

      Zo 9 december 2018 Zondag 9 december 2018

    Waarom het vlees van de herten niet aan mensen met uitkering of voedselbank geven? In het hele land.

    reageer
  • RENÉ pisters

      Zo 9 december 2018 Zondag 9 december 2018

    Waarom niet verdelen onder mensen met uitkering of voedselbank?

    reageer
  • RENÉ pisters

      Zo 9 december 2018 Zondag 9 december 2018

    Mijn vrouw en ik zouden graag een stukje herten vlees willen hebben, wij zitten in bewind en zoiets kunnen we nooit betalen als ze toch moeten afgeschoten worden laat het dan ten goede komen voor mensen die het niet breed hebben. Ik vind het gek dat het naar poliers gaat. Die verdienen dan flinkgeld aandie beesten. Dus weer voor de rijken

    reageer
  • Boudewijn pool

      Zo 9 december 2018 Zondag 9 december 2018

    Ik lus ook wel een stukje hertenbiefstuk! Waar kunnen we terecht? Beter leven vlees 6****👍

    reageer
  • Corinne Polpe

      Ma 3 december 2018 Maandag 3 december 2018

    Ooit eens stilgestaan bij het feit dat er dieren afgeschoten worden met een een "jong Edelhertje" in hun lijf? Hoe verzinnen ze het?... Afschot na de bronstijd?... "MISDADIG"!.... ♥

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Bouwe Kuipers

      Wo 14 november 2018 Woensdag 14 november 2018

    Als dat afschieten professioneel gebeurt, d.w.z snel en respectvol, dan is dat de helft van dit noodzakelijk kwaad. De andere helft is, let wel, dat we uit respect voor deze herten hun vlees niet verknoeien, maar alles keurig opeten. Wat is daar nou op tegen? Of haal je liever een plofkip bij de supermarkt.

    reageer
  • Anja

      Ma 24 september 2018 Maandag 24 september 2018

    Het laatste woord over de voorgenomen herten massamoord is nog niet gezegd. Inmiddels lopen er verschillende rechtzaken tegen prov. Staten, gedeputeerde Hofstra en Stastsbosbeheer. Mocht het gevecht over zijn en wij dierenvrienden verliezen dan gaan 1000 herten naar de slachtbank. Voor hen die echt "genoten" hebben v het leed dat OVP heet. Deelnamen aan excursies.Zij die het leed niet erkennen of weg hebben gekeken. En straks zonder nare bijsmaak genieten v een kiloknaller hertenvlees zeg ik. Schaam je diep!! Jullie hebben mogelijk gemaakt dat Staatsbosbeheer jarenlang duizenden dieren opzettelijk heeft laten creperen. Niks gedaan. En als er een goedkoop stukje vlees te scoren valt zijn jullie er als de kippen bij. Bah wat een volk. Wat een mentaliteit! Diep teleurgesteld dat Nederland niet op staat voor deze dieren!
    Maar zoals gexegd. Het is nog niet over!

    reageer
  • RENÉ pisters

      Ma 10 december 2018 Maandag 10 december 2018

    Je moet niet zo raar lullun, ik heb dat ok niet gewild maar laat ons eerlijk zijn, wie profiteren er nu van ?alleen die wat geld hebben. Doe dan het vlees vernietigen, heeft er niemand wat aan. Ook goed.

  • koen

      Zo 23 september 2018 Zondag 23 september 2018

    waar kan ik het hertenvlees kopen?

    reageer
  • Arie

      Za 22 september 2018 Zaterdag 22 september 2018

    Edelherten zijn wilde dieren en van niemand. Waarom gaat de opbrengst van het hertenvlees dan naar Staatsbosbeheer. Dieren laten verhongeren, te laat afschieten en dan dit? Heeft de Provincie geen beter doel dan de grote zakken van Staatsbosbeheer zoals een extraatje voor de ouderen, bijstandmoeders etc. Gelukkig komen de verkiezingen eraan.

    reageer
  • Hans

      Za 22 september 2018 Zaterdag 22 september 2018

    Voor al die personen, die denken dat ze een heerlijk stukje biologisch vlees op tafel krijgen laat mij niet lachen. Kijk maar eens naar de sectierapporten, die door een wob verzoek boven tafel zijn gekomen en dit ging niet van harte, want het heeft bijna twee jaar geduurd!! Vol met parasieten, ataxtie, kopertekorten etc. Ik zou het mijn huisdieren nog niet willen voeren, maar ga je gang, smakelijk eten. Google maar wob oostvaardersplassen en oordeel zelf.

    reageer
  • Moos

      Di 25 september 2018 Dinsdag 25 september 2018

    HJ. 100,00 per hert?? Laat mij niet lachen. Kijk eens wat hertenvlees kost. Belang erbij dat de dieren worden geschoten? Ook de sectieverslagen doorgenomen en wat een bak ellende. B ovendien heeft SBB wel degelijk verkondigd dat de dieren niet verhongerden. Zelfs Olff hield vol dat de dieren een geweldig leven hebben, vrije partnerkeuze etc. Nu een enorme scheefgroei qua sexe. En voor dat wanbeheer krijgen ze ook nog het geld van het vlees, belachelijk.

  • asjemenou

      Ma 24 september 2018 Maandag 24 september 2018

    Hans is slager en vleeskenner????? Of is hans ondeskundig en leest niet geremd door enige kennis rapporten die hij middels WOB opvraagt...

  • hj

      Zo 23 september 2018 Zondag 23 september 2018

    Hans, overdrijven is ook een kunst, Ik heb niets op met SBB, en ja, er was erg veel honger afgelopen winter, dat ontkent SBB nergens.
    Ja, de wildbeheerders van SBB kunnen zien of/ en welke parasieten er op/in de geschoten herten zitten, daar zijn ze voor opgeleid, en zonder certificaat mogen ze niet eens wild in de handel brengen. Ze tekenen er voor dat een dier gezond is na onderzoek, en dat met eigen certificaatnummer, dus traceerbaar.

    JKK is niet per definitie kankerverwekkend, de PA wordt binnen 48 uur na opname weer uitgescheiden, en bij overdaad wordt de lever aangetast, die wordt niet voor consumptie aangeboden.

    En die dikke opbrengst? laat een hert eens 100 euro opbrengen, maal 1000 is een ton, ik denk dat de kosten voor afschot etc. daar al dicht in de buurt komen.
    Plus het feit dat in het verleden dit vergelijkbaar was, een broodmager dier afschieten kost vrijwel net zo veel tijd als een gezond dier. nu zijn er geen of minder Rendac kosten, wel kosten voor ontweiden, keuren en vervoer naar poelier/verzamelplaats.

    Overigens kan je individuele medewerkers van SBB hier niet op aanspreken, zij krijgen vast geen bonus en doen gewoon wat ze van hogerhand opgedragen is.

  • Hans

      Zo 23 september 2018 Zondag 23 september 2018

    Beste HJ, ik zou zeggen smakelijk eten en vertrouw vooral de jagers van SBB. Er was toch geen honger afgelopen winter volgens SBB? Kunnen ook vast op het oog zien welke parasieten er zijn en of de dieren zijn vergiftigd door het kankerverwekkende Jacobskruiskruid. Lekker zo'n wildpate, die ik met liefde mijn gezin voorschotel. Laat staan dat het geld in de zakken van SBB verdwijnt als beloning voor het geweldige beheer van de afgelopen decennia. Krijgen alle andere ambtenaren ook een dikke vette bonus als zij hun werk niet goed doen?

  • hj

      Za 22 september 2018 Zaterdag 22 september 2018

    Hans, Veertje en Arina,
    Wob verzoeken allemaal doorgeploegd, en niets van jullie beweringen gevonden, parasitaire besmettingen zijn niet abnormaal voor wilde dieren, ataxie een paar procent, waarschijnlijk veroorzaakt door totale uitputting als gevolg van manden honger lijden, en kopertekorten zijn inderdaad groot, veelal door verdringing door ijzer of zink.
    Vlees van deze (nu wel in goede conditie) afgeschoten dieren is volledig geschikt voor consumptie,en als er al eens een ongeschikt dier tussen zit zal deze bij eerste beoordeling door schutter ( verplicht gekwalificeerd persoon wildhygiëne) er tussenuit gehaald worden, en anders wel op poeliersbedrijf door NVWA.
    Kopertekort zal geen nadelige gevolgen hebben voor consumptie.

    Koue drukte dus.

  • Arina.

      Za 22 september 2018 Zaterdag 22 september 2018

    IDD @hans!!!

  • Monique

      Za 22 september 2018 Zaterdag 22 september 2018

    Nou inderdaad !!

  • Mieke

      Za 22 september 2018 Zaterdag 22 september 2018

    En nog maar te zwijgen van het massaal aanwezige Jacobskruiskruid en Zwarte Mosterdzaad wat gegeten wordt. Jacobskruiskruid zou zelfs kankerverwekkend zijn. Bon appetit!

  • Veertje

      Za 22 september 2018 Zaterdag 22 september 2018

    Hierbij misschien nog een leuke tip, voor de mensen, die hun toekomstige hertenbiefstukje nog net voor de schietpartij nog levend willen zien. Op 22 september organiseert SBB tegen betaling uiteraard een zogenaamde "Safaritocht" door de OVP. Leuk familie-uitje. Misschien ook al een mooi geweitje voor aan de muur in de huiskamer alvast reserveren?

    reageer
  • Veertje

      Wo 26 september 2018 Woensdag 26 september 2018

    OMG
    Wat fijn voor u en de (zoals u zegt) zo velen, dat de door SBB georganiseerde "safaritocht" in de OVP jl zaterdag zo'n fijne en leerzame dag is geweest. Heeft u ook die schattige veulentjes gezien, die als het aan bepaalde lieden het eerste afgeschoten zullen worden om alvorens op uw bord te belanden? Leuk hoor. En u bedoelt met die prachtige natuur de kaalgevreten bomen en struiken, de volkomen vergiftigde grond met daarop het Johanneskruiskruid en mosterdzaad en het water met de daarin nog liggende kadavers? En heeft de boswachter u ook verteld, waarom er nog op geen enkele wijze begonnen is om beschutting voor de winter te creeren voor de grote grazers? Vast wel. Afijn, u heeft n leuke dag gehad en dat is per slot van rekening het belangrijkste..... Fijne dag nog.

  • OMG

      Ma 24 september 2018 Maandag 24 september 2018

    Dank je Veertje , we zijn geweest met velen en het was een leuke en leerzame dag. SBB heeft duidelijk uitgelegd wat er allemaal in het gebied gebeurt en hoe mooi de natuur daar is. Topdag...behalve dan de regen....

  • Veertje

      Za 22 september 2018 Zaterdag 22 september 2018

    @hj
    Nog even ter verduidelijking. Mijn reactie was nav de opmerking van hmmm, die 12 uur geleden geplaatst was.

    reageer
  • hj

      Vr 21 september 2018 Vrijdag 21 september 2018

    Veertje en Arina, geen idee waar je het vandaan haalt, maar de edelherten zijn nu in goede conditie, en kerngezond.
    Vergelijking met beleid dat tot nu toe is gevoerd gaat volledig mank, er was sprake van (vroeg) reactief beheer, ofwel wachten tot een dier bijna is verhongerd ,vel over been ,en dan de kogel, dat vlees is idd niet geschikt voor consumptie.

    Of zijn jullie aan het trollen?

    reageer
  • OMG

      Ma 24 september 2018 Maandag 24 september 2018

    @Arina...die stichting waar u naar refereert is nog niet betrapt op ook maar 1 zinnige uitspraak of inhoudelijk goed onderbouwd standpunt.

  • Arina.

      Za 22 september 2018 Zaterdag 22 september 2018

    Mooie naam HJ, of is het HH?!
    Ik ben vanaf het begin betrokken bij de stichting C&A.
    En zeg niet zomaar iets.
    Misschien moet U zich beter laten informeren en zelf een kijkje gaan menen op de OVP. ( als u nog niet geweest bent )
    Maar als u graag deze herten biefstukjes eet.
    Nogmaals eet smakkelijk.
    Fijn weekend.
    Arina.

  • Veertje

      Za 22 september 2018 Zaterdag 22 september 2018

    @hj
    U begrijpt niet wat ik bedoel? Dat ligt dan aan u, want ik dacht toch echt, dat ik wel duidelijk genoeg geweest was. En volgens u zijn deze dieren gezond? Dat zal nog moeten blijken. En mocht u wel gelijk hebben, is dat een reden te meer deze barbaarse en wrede plannen geen doorgang te laten plaats vinden.

  • Veertje

      Vr 21 september 2018 Vrijdag 21 september 2018

    @Mmm
    Weet u wie zich belachelijk maakt meneer of mevrouw mmmmmm?
    Degene die zich door meneer Hofstra en consorten letterlijk en figuurlijk een met bloed besmeurd stuk vlees voor laat houden en daarvoor elke moraal laat varen, om toch vooral maar dat hertenbiefstukje te kunnen consumeren. Ze vergeten daarvoor maar even al die beelden van uitgemergelde, verhongerende en creperende dieren en karkassen, die de hele wereld overgegaan zijn.En wat die zwijnen op de Veluwe betreft: die hebben volgens mij in ieder geval WEL beschutting, genoeg te eten en drinken en worden wel zo nodig bijgevoerd. Toch wel een verschilletje dacht ik zo. Fijne avond verder en leg uw bestek alvast maar klaar. Dat het u maar goed moge bekomen.

    reageer
  • de vries

      Ma 24 september 2018 Maandag 24 september 2018

    Beetje rare reactie Veertje, ben je nu wel voor het afschieten van gezonde dieren als ze beschutting en voldoende te eten hebben gehad?

  • hmmmm

      Ma 24 september 2018 Maandag 24 september 2018

    Tsja i rest my case Veertje....allemaal selectieve verontwaardigdheid. Dus op de Veluwe mogen gezonde dieren wel afgeschoten worden en in OVP niet? Wat een kromme redenering. Wat betreft karkassen die in de natuur liggen: Kom eens uit bed of van de bank af en ga eens naar de Savannen op deze wereld, in Afrika, De rand van de Gobi Woestijd in Nevada.. Daar krioelt het van de karkassen. Dat heet NATUUR! Nogmaals; mensen met een dubbele moraal of zeer selectieve verontwaardigheid kan ik niet serieus nemen.

  • Arina.

      Vr 21 september 2018 Vrijdag 21 september 2018

    Eet smakkelijk mensen !!!! Hopen dat jullie er niet ziek van worden, zoals alle dieren op de OVP ziek zijn. Een mislukt experiment die zowel de natuur als de dieren ziek hebben gemaakt !!! En niet meer te herstellen is!! En dit is Nederland!!!
    Bon apeti!!!

    reageer
  • Gerda

      Vr 21 september 2018 Vrijdag 21 september 2018

    Iedereen die hier nog even zout op de de wonde strooit..... Jullie plegen hiermee wel zelfmoord, want het is giftig vlees!!!! Maar ga vooral jullie gang....

    reageer
  • hmmm

      Vr 21 september 2018 Vrijdag 21 september 2018

    sorry hoor maar ik kan u niet serieus nemen. Echt niet.

  • Fer

      Vr 21 september 2018 Vrijdag 21 september 2018

    Heerlijk een stukje vlees zonder antibiotica ik OVP

    reageer
  • Lekkerbezig

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Heerlijk, ga ik zeker van genieten. Misschien nog wel extra juist. Ben benieuwd waar het straks te koop is.

    reageer
  • Dirk

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Bij welke slager/poelier kan ik terecht en wat kost een hertenbiefstuk?

    Dit lijkt me wel voor herhaling vatbaar, jachtvlees is beter voor het milieu en gezonder dan van intensieve veeteelt.

    reageer
  • Nienke

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Daar sluit ik me volledig bij aan. Ik wil ook graag weten waar het vlees verkrijgbaar is. Online bestellen mogelijk straks. Puurder vlees kun je niet hebben.

  • Kareltje

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Doe mij maar een paar heerlijke biologische hertenbiefstukjes! Heb nog een mooi receptenboek liggen voor gerechten met wild.

    reageer
  • Harry

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Goede beslissing, dieren hebben dan niet voor niks geleefd en worden in de kringloop opgenomen. Dit heet circulair.

    Super besluit, beter dan eerst laten lijden en dan naar destructie te brengen.

    reageer
  • Jan

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Huid verkopen voordat de beer (hert) geschoten is. Is meestal niet slim.

    reageer
  • Kuikenduifje

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Zo is natuur

    reageer
  • kees

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Omroep Flevoland doen jullie ook je huiswerk voor de lezer door; '' uit te zoeken wie en waar dit Hertenvlees gekeurd zal gaan worden..?? ''' Lijkt me een interessante ondernemen iplv. alles altijd maar kwakkeloos over te nemen.

    reageer
  • hj

      Vr 21 september 2018 Vrijdag 21 september 2018

    Nou Kees, google maar eens, zal je zien dat AL dat vlees door de NVWA gekeurd wordt op de poeliersbedrijven (waar SBB mee in onderhandeling is volgens artikel)

  • Dre

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Op mijn vraag aan de Provincie of het geld van het hertenvlees apart wordt gelegd ten goede van de OVP kreeg ik als antwoord:

    Als beheerder van het gebied krijgt Staatsbosbeheer de eventuele opbrengst van het hertenvlees.

    reageer
  • Stevie

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Ja logisch toch, hun zijn beheerder van de OVP, dus wat wil je daarmee zeggen dan ?

  • Joost2

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Eindelijk een goede beslissing.
    Laat de geitenwollensokken figuren maar kletsen.
    Teveel is teveel, dus afschieten, en lekker opeten.

    reageer
  • asjemenou

      Ma 24 september 2018 Maandag 24 september 2018

    Wat mij betreft wel ja

  • Ontnuchterend

      Vr 21 september 2018 Vrijdag 21 september 2018

    Volgens een zekere groep zijn er ook teveel mensen. Geldt het dan ook? Te veel is te veel, bedoel ik dus.

  • Bartje

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Mattie Googled teveel. Allemaal niet wetenschappelijk bewezen gebrabbel

  • Mattie

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Ik zou de sectierapporten, die d.m.v. een WOB verzoek openbaar zijn gemaakt maar eens lezen als ik jou was en mij afvragen of dit vlees betrouwbaar is. Allerlei parasieten, kopertekorten etc. Bovendien zou het Jacobskruiskruid wat weelderig groeit in de OVP kankerverwekkend zijn. Dus smakelijk eten.

  • Luppien

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Is het niet handiger om wat hongerige leeuwen binnen de hekken daar los te laten. Komt het zelf wel goed.
    Overigens sommigen hebben het hier ovet geldwolfen bij SBB. Laat de wolf hierbuiten. Die is al weet verdwenen.

    reageer
  • Louose

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Zou zeggen eet smakelijk, ik laat het me even voorbij gaan.

  • Tineke Ras

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Beste Staatsbosbeheer Flevoland Ik ga het niet hebben over het afschieten maar wel over dat er nu poeliers worden gezocht voor de verkoop van het vlees .
    Staatsbosbeheer heeft het geld niet nodig .Waarom geen vlees voor de organisaties die gaan over armoede zodat een ieder met de kerst een stukje vlees op zijn bord heeft liggen .
    Zo maak je van iets naars toch weer iets goeds.
    #provincieFlevoland

    reageer
  • Nogo

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Het geld kan misschien dienen als een
    Compensatie voor de vernielde hekken, gesaboteerde sloten, het moeten laten vernietigen van beschimmelde balen die over de hekken gegooid zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan. De aktievoerders hebben heel wat schade aangericht.

  • Jordi

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Staatsbosbeheer heeft het geld echt WEL nodig , met het geld kunnen "jaarlijks" stukken grond worden aangekocht. Door deze handelswijze ontstaat binnen een paar jaar "zonder dat het extra geld kost" een OVP dat twee keer zo groot is als nu en dan noemen we het een wildpark.

  • DE GRAAF

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Ha ha naast een gratis fiets voor de kids en gratis zwemles gratis laptop gratis op voetbal gratis eten via de voetselbank.
    Ook nog gratis wat voor de kerstdagen?

  • Wiebe

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Beste Tineke, dit is de site van Omroep Flevoland, niet van Staatsbosbeheer Flevoland. Als je die aan wilt schrijven is rechtstreeks misschien beter. Verder: Staatsbosbeheer wordt er in deze kolommen voortdurend van beschuldigd een belastinggeld verslindende club te zijn. Het lijkt me dus zeer nuttig dat voor het vlees van de geschoten herten een zo hoog mogelijke prijs wordt bedongen, teneinde de financiële last voor de belastingbetaler (U en ik, zeg maar) zoveel mogelijk te beperken. Verder is het zo, maar dat is niet meer dan mijn puur persoonlijke mening, dat 'organisaties die gaan over armoede' een belediging voor het volk zijn, een systeem van bedéling dat het failliet van de solidariteit in onze samenleving schrijnend zichtbaar maakt. Verder wens ik je een fijne dag en alvast een zalig kerstfeest.

  • Petra

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Hoop dat iedereen er goed ziek van wordt lijkt me niet echt gezond het vlees deze dieren hebben in erbarmelijke omstandigheden geleefd geen vreten vervuild water dus eet smakelijk

    reageer
  • Wiebe

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Ik denk dat het het beste scharrelvlees is wat je je kan wensen. Geen antibiotica, geen bestrijdingsmiddelen in het voer, alleen maar gras en geen opfok-proteïnen. Beesten die rondgerend hebben, sterke botten mager vlees. Het water loopt me in de mond eerlijk gezegd.

  • nico

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Petra@ ik ga er van uit dat jij ook geen kip eet , of varkenslapjes ,
    over erbarmelijk gesproken , !
    deze dieren hebben nog buiten gelopen ,en zijn minimaal 1 jaar oud
    over de kip , en varkens maar gezwegen,
    ooit n kip gezien , die van kuiken , in 10 weken naar n ( plof ) kip gaat.
    kijk in die megaschuren .
    en vertel dan wat erbarmelijk is

  • Wim

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Niet zo dom kletsen he, die beesten zijn hardstikke gezond

  • Peekaa

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Bij aankoop van 1 kilo hertenbiefstuk de dvd van Bambi cadeau!

    reageer
  • Bor de W.

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Dat wordt smikkelen en smullen!

    reageer
  • L

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    We wonen in Nederland, een land zonder grote natuurgebieden. Beheer (dus afschieten) is niets nieuws en onafwendbaar. Het zorgt ervoor dat de balans goed blijft en er geen overpopulatie - en dus voedselgebrek ontstaat. Het hoort er dus bij, in Nederland. Ik ben blij dat het vlees niet weggegooid zal worden. Ook dit is al decennia heel gangbaar (denk aan wildzwijn). Men laat zich enorm leiden door sentiment en oppervlakkige emotie. Ik vind dat dieptreurig. Staatsbosbeheer is een professionele organisatie met opgeleide mensen. En als het zo moet, laat die kipburger dan ook staan. (want van al deze schreeuwlelijkerds zijn zeker nog geen 20%vegetarisch) en kijk ook nog eens echt goed naar het fenomeen huisdier bij u thuis in de woonkamer - maar dan echt eerlijk.
    Even goed en rustig nadenken en verder kijken dan de neus lang is. En vooral even al uw mogelijkheden tot zelfreflectie uit de kast trekken, graag.

    reageer
  • Diforno

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Well said!

  • Greet Oosterloo

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Geweldig verwoord. Niets aan toe te voegen.

  • Fred Zuur

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Lekker. Waar te koop?

    reageer
  • Fred Zuur

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Beste Pieter, Het beeld dat u schets geldt ook voor een dier gehouden in de bio industrie. Uw biefstukje op uw bord uit de supermarkt is niet veel beter. Aan de andere knt van de wereld gaan mensen dood van de honger en u stelt voor dit vlees niet te consumeren.

  • pieter de oude

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Moet er niet aandenken om dit "rode" vlees te consumeren, en dat van dieren die
    regelmatig uitgehongerd waren en amper vlees op de botten hebben.
    Bah wat een onsmakelijke en hebberige reacties.

  • Hans Bulder

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Nu de edelherten toch geschoten gaan worden zou het mijns inziens een schande zijn als de opbrengst van dit vlees van de geschoten edelherten in de kas beland van SBB. Ze hebben net weer een paar miljoen subsidie opgestreken voor de Ovp. Ik zie het vlees dan liever naar de voedselbanken gaan zodat mensen die dit dure vlees nooit hebben kunnen betalen, ook eens aan hun trekken komen. Dat dit vlees giftig zou zijn is natuurlijk grote onzin. De oplossing is snoei hard maar voorkomt dat ze weer gaan hongeren en vervolgens toch weer worden afgeschoten als uitgemergelde stumperds. Het moet daar een keertje klaar zijn en het liefst zou ik zien dat SBB hun biezen pakt en daar verdwijnt. Hekken weg en geef het totaal uitgewoonde gebied terug aan de natuur. Die weet zelf wel hoe het er daar uit moet gaan zien en niet door een paar zweverige ecologen die er niets van hebben gebakken dan alleen maar heel veel ellende.

    reageer
  • Dre

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Het geld belandt inderdaad in de kas van SBB, kreeg een mailtje van de Provincie

  • Mark

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Bedankt activisten!! Heerlijk zo’n stukje wild:))

    reageer
  • hj

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Catharina, vlees eten het milieuonvriendelijkste wat je kan doen? Geld niet voor dit hertenvlees, de dieren zijn er al, niet speciaal voor gefokt, en dood gaan ze toch, eet ze dan op, veel milieuvriendelijker dan verbranden of laten verrotten. En scheelt ook weer ander voedsel voor degenen die dit vlees eten, Al met al juist goed voor het klimaat om ze op te eten.

  • Wiebe

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    @Catharina Sala - je schrijft " Er zijn echter nog heel veel mastodonten die denken dat vlees noodzakelijk en lekker is." - noodzakelijk weet ik niet, maar lekker is het zeker! Aan mijn recepten zal je geen behoefte hebben denk ik, maar vlees, zeker als het kwaliteit is, vind ik heerlijk. Het liefst zou ik het geld hebben om alleen maar biologisch vlees te eten, dat vlees heeft minder de bijsmaak van dierenleed.

  • OMG

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    @ Dhr Sala;Gelukkig mogen we zelf allemaal bepalen wat we eten. Wat u voorstelt gaat echt niet gebeuren hoor. Vegetariers zullen we nooit worden.....dieren die we slachten voor het leer zullen we echt wel op blijven eten hoor. Je gaat toch niet een goed stukje vlees weggooien?

  • Catharina Sala

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Als dierenliefhebber en al bijna 50 jaar vegetariër verbaas ik me nog steeds dat mensen blijven denken dat ze vlees moeten eten. Gelukkig is er tegenwoordig veel meer bewustzijn en wordt de groep vegetariërs steeds groter. Er zijn echter nog heel veel mastodonten die denken dat vlees noodzakelijk en lekker is. Vegetariërs leven veel langer en gezonder. Vlees eten is zo'n beetje het meest milieuvervuilende wat een mens kan doen. Daarnaast het meest gruwelijke en wrede. De toekomst van de mensheid is vegetarisme of kweekvlees.
    Mensen en dieren kunnen in harmonie samen leven zonder gruwelheden mits goed beheer plaats vind.
    Typisch weer een voorbeeld van korte termijn denken het vlees van grote grazers verkopen.
    Van politici mag je eigenlijk een wat bredere visie verwachten.
    Bovendien hebben onderzoeken uitgewezen dat alle dieren in de OVP een slechte conditie hebben. Door samenstelling van de grond, door uithongering, door giftige kruiden, door inteelt enz.

  • Klaas

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Waar kan ik me inschrijven?
    Lust wel een stukkie

    reageer
  • Fred

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Zou goed zijn dat ze het aan de armen en de gepensioneerde die het nodig hebben in het hele land. Meestal heb ik het gevoel dat ik terug ben in de jaren 70 1x per week vlees als je bonnen kreeg voor een nood slachting.
    Fred

    reageer
  • Louose

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Jaren 70 bonnen voor vlees ?

  • Cor

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Pffff er nog geld aan verdienen ook!
    Die beesten hebben hier ook niet om gevraagd.
    Breng ze naar een anders wild park, maar nee hoor gewoon dood schieten is weer de makkelijkste oplossen!

    reageer
  • Linda

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Dan heeft dat bijvoeren door die extremistische dierenactivisten toch nog enig nut gehad.

    reageer
  • Petra

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Extremistisch dat heet opkomen voor dieren in nood maar eet smakelijk in de omstandigheden die deze dieren geleefd hebben lijkt me het niet echt verstandig misschien kunnen ze er een paar ongevoelige mensen mee wegwerken

  • Hendrik

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Waar zijn al die opvangplaatsen gebleven die de actievoerders allemaal wisten en waar deze dieren naar toe zouden kunnen? Allemaal grootspraak en nu komt de een na de andere naïeveling vertellen hoe het wel moet! Eten en gegeten worden of kom nu met echte opvangplaatsen en niet met sprookjes.

    reageer
  • Hans

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Precies

  • Kees H.

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Bedankt "stichting Cynthia en Annemieke" voor al het leed en maatschappelijke onrust dat jullie direct veroorzaakt hebben. En ja, dood gaan is een onderdeel van de circle of life maar jullie houd ik verantwoordelijk voor de vernietiging van een uniek natuurgebied.

    reageer
  • Nogo

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Helemaal mee eens, dankzij deze stichting is alles op de spits gedreven , onzinnige, eigenzinnige acties van mensen die totaal geen reeel zelfbeeld hebben.
    Hier past zelfreflectie en daaruit de onvermijdelijke het besef dat er totaal fout gehandeld is door deze stichting. Een uniek gebied wordt het zoveelste toeristische natuur gebied , zoveel ruige natuur wordt nu een gebied van 13 in een dozijn . Bedànkt hoor!

  • Klaas

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Dit was het voor werk van de vrouw van de jager, die zo graag wilt jagen. Gelukt door, nu mag hij jagen.

  • Roy

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Deze stichting gebruikt dit alleen maar als reclame middel voor de manege van deze personen. Op de facebookpagina van deze dames staat zelfs dat in het begin van het jaar nog nooit van de ovp hadden gehoord.

  • Hendrik

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Op hetzelfde KVK adres staat (stond) ook nog een bedrijf dat jachtgeweren en kogels verkoopt. Dubbele moraal of krokodillentranen?

  • Catharina Sala

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Na al deze jaren zware verwaarlozing, en meer dan 60 % sterfte i.v.m. honger mag er nu wel eens naar dierenwelzijn worden gekeken.
    Staatsbosbeheer lijkt geen ander doel te hebben dan zoveel mogelijk geld verdienen.
    Nu de z.g.n. echte natuur een mislukt project blijkt te zijn, waar de ogen van de hele wereld opgericht zijn en vele buitenlandse organisaties onze dieren willen redden, zoekt men nog een mogelijkheid om er toch nog wat geld uit te slepen.
    Dat oer natuurpark waar toeristen op safari gaan, en waar volgens hun Businessplan daterend uit 2014 binnen 5 jaar 80 miljoen per jaar mee zou moeten worden verdiend, lijkt niet helemaal meer te realiseren.
    Dus moet er op een andere manier geld verdiend worden.
    Dus herten afschieten en als vlees verkopen dan maar.
    Vlees wat vreselijke honger, droogte, angst, giftige kruiden, botulisme en alle mogelijke andere narigheden tot zich heeft genomen.
    Dierenwelzijn is voor SBB van geen enkele betekenis, alleen geld verdienen ten koste van dieren.
    Onder de paraplu "natuur".
    We hebben in ons land nog steeds te maken met dieren welzijns wetgeving, waar iedereen die vlees produceert zich aan moet houden.
    Ik kan me niet voorstellen dat de zieke verwaarloosde populatie dieren achter een hek in de OVP aan deze standaarden voldoen.
    Dat moet de rechter maar beslissen.

    reageer
  • Thomas

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    De dierenrechtenactivisten slaan zulke baarlijke nonsens uit dat ik me af en toe afvraag of ze hun leugens zelf nog wel geloven, of dat ze achter hun toetsenbord zitten, denkende "Dit is hilarische onzin, maar ik type het toch want mijn ideologie eist het".

    Giftige kruiden? Botulisme in de lucht waar grazers zijn? Luister eens naar jezelf, besef hoe krankzinnig die beweringen zijn en wat voor modderfiguur u zo slaat.

  • Koos

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Goed verhaal, lekker kort. ;-)

  • T. Van Dam

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Dit hele dossier is voor mij DE eye opener geweest mbt de staat waarin dit land verkeert. Er wordt TOTAAL niet meer naar het volk geluisterd, als het geld oplevert. Zakkenvullende egotrippers gaan hun gang in dit land met alle gevolgen van dien. Zowel voor mens als dier. Liefde, respect en compassie voor het leven op zich, zijn net als hartelijkheid mijlenver te zoeken.

    reageer
  • Inger

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Er wordt hier juist wel naar het volk geluisterd. Deze hele afschotactie is het gevolg van de roeptoeterende activisten die vinden dat de OVP te dicht bevolkt zijn. En wees blij dat dit vlees niet als voedselverspilling in de verbrandingsoven verdwijnt maar nog nuttig gebruikt wordt.

  • P. Bethuyne

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Over heel de lijn heb je gelijk T. Van Dam.

  • Jan

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Kleine correctie...
    U vindt dat je mening de men mg van "het volk" is.
    Stel, ik ben het niet met u eens, een veel Nederlanders zijn het met mij eens...
    Zijn wij dan niet " het volk"?
    Als u zo goed weet hoe het moet, waarom gaat u niet de politiek of het openbaar bestuur in?

  • Bob

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    goede zaak voor groene duurzame energievoorziening en zelf/in eigen land produceren wat wij nodig hebben en daardoor minder geopolitieke afhankelijkheid wat betreft de energievraag. Daarnaast een beste financiele impuls voor de regio, waar uiteindelijk ook de bakker/timmerman/autogarage etc van profiteert.
    Alleen jammer van de horizon vervuiling... Maar goed, aan alles een keerzijde

    reageer
  • Lelystad

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Bouw een mooi restaurant daar naast prachtig uitzicht en je ziet je vlees rond lopen circle of life!

    reageer
  • Dr.Jake

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Bedankt voor het voeren naïve dierenactivisten !

    reageer
  • Bernadette

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Beter in 1x dood, dan weken creperen!

  • Gre

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    De zieke en magere dieren moeten worden geschoten om ze het lijden te besparen . Het uithongeringsbeleid van Frans Vera de sterkste blijft over . Dus mensen eet smakelijk in zieke magere edelherten .

    reageer
  • Inger

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Na de winter heb je zieke en magere dieren. Die zijn toen al afgeschoten. Nu, na de zomer zijn er nauwelijks zieke en magere edelherten, na de bronst zijn ze in het algemeen in topconditie.

  • Janmaat H.

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Komt goed! dank u wel!

  • Faerie

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Ik denk dat het voor nu een oplossing is, maar voor de rest moeten ze gewoon snel een keer de beslissing maken of het gebied open gezet wordt met 0,0 bemoeienis. Of afgesloten blijft als een natuurpark en onder echt beheer komt, dus met geboortebeperking, voedsel, medische interventies en uitruil dieren met andere parken.

    reageer
  • Wiebe

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    "(...) dus met geboortebeperking, voedsel, medische interventies en uitruil dieren met andere parken." - dan hebben we het dus over een hertenkampje, niet over een natuurgebied. Dan gaan we voeren, verwarmde en verschoonde schuilplaatsen bouwen, stofzuigen en de badkamer doen. Leuk voor Bambi, maar dus geen natuur.

  • Dick

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Faerie, openstellen kan eerst onder bepaalde voorwaarden. Dan moet eerst een ecologische verbindingszone geinstalleerd worden. En dan nog, er zijn geen natuurlijke vijanden voor deze dieren dus afschot MOET blijven gebeuren.

  • Jan

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Jammer dat dit door de activisten allemaal is aangedaan

    reageer
  • T. Van Dam

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Wat bedoel je?

  • Wiebe

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Grappig dat iedereen ineens vóór afschot is.

    reageer
  • Sies

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Mooi is dat! Precies waar "Comité voedselbanken zeggen Néé" i.o. voor staan (voorkoming van verspilling van voedsel) en dan ook het vlees beschikbaar stellen aan de voedselbanken. Dat hoeft niet de biefstuk te zijn, hacheevlees is ook prima.
    Er leven in Nederland meer dan 1 miljoen mensen onder de armoedegrens. Laten we daar ook eens aan denken!

    reageer
  • Mika

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    piet, waar heb jij je cijfers vandaan? Dieren voor 700 miljoen? Vind je dat zelf uberhaupt ook maar iets van enigszins logisch klinken?

  • piet

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    SBB. heeft pas nog voor 700.000 euro 13st. herten gekocht in Frankrijk. Zo lang dit gebeurt met ons subsidiegeld . kan men ze niet afschieten. 700.000 x 1000 af te schieten herten =700.000.000 euro 700 miljoen dus duur stukje vlees ????

  • Diforno

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Welke armoedegrens? Waar vergelijk je het mee? Ik vind het overigens heel goed dat het vlees een doel krijgt.. maar er zijn in Nederland echt geen 1 miljoen mensen die dagelijks niets te eten hebben..

  • wijnschenk

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    hehe roep ok al jaaaaaaren
    maar ja luisteren en roepen...... is toch wat anders.

    reageer
  • Dick

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Heel goed, doe mij alvast maar 120 kilo biefstuk.

    reageer
  • Pieter

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Nog op zoek naar extra jagers?
    Ik wil mijn eigen stukkie vlees wel schieten.

    reageer
  • 65

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Staatsbosbeheer in nooit oud genoeg om wat bij te leren

    reageer
  • m

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    ja ja wedde dat er niet één bij de polier
    terecht komt, maar bij de bobo's op het bordje en in de vriezer...

    reageer
  • Johannes

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    wat een onzin.

  • Max

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Tja, als je altijd uitgaat van het slechtste... Wat een treurig leven zal je hebben.

  • Rob

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Nuttig en geen verspilling van eerlijk voedsel. Misschien kunnen de zgn. Demonstranten wat extra korting krijgen op een pondje eerlijk vlees.

    reageer
  • zevert k

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Ja meer Eco en Bio dan dit kan vlees niet worden. Daar moeten die milieuridders toch heel blij van worden.

  • Bert

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Heerlijk vlees, heel goed idee

    reageer
  • Bianca

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Laten ze ook vlees aan de voedselbanken geven in Flevoland, zodat niet alleen mensen met geld profiteren van dit dure, luxe vlees.

    reageer
  • Thomas

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Waarom moet het gratis worden weggegeven aan mensen die liever sigaretten, drank en drugs kopen van hun uitkering, in plaats van mensen die hard werken om succesvol te zijn?

    Is dat niet asociaal?

  • Carme

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Waarom steeds de voedselbank, er zijn zat mensen die daar niet bij zitten maar het ook niet kunnen betalen. Daarbij zitten er ook mensen die bij de voedselbank zitten maar zwart erbij werken die het dus makkelijk kunnen betalen. Gewoon voor iedereen bonnen uitdelen dat ze het goedkoop kunnen halen. Dan kan je zelf beslissen of het als nog weg geeft.

  • Willem

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Gelukkig, dan is de cirkel weer mooi rond!

    reageer
  • Bert

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Prima toch, zonde om weg te gooien. Zouden ze ook met de ganzen mogen doen

    reageer
  • e.sikkema

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    gruwelijk dat het gebeurt daar

    reageer
  • Bartje

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Mooi toch
    EN dan nu graag actie want voor je het weet is het winter en dan is het weer huilen om dieren leed en staan de dames weer klaar met balen stro.

    reageer
  • Ahja

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Mmm LEKKER!! Ik woon al 24jr in de polder dus verdien wel een stuk.

    reageer
  • Job

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    De overheid mag tegen die tijd wel een cordon sanitaire aanleggen rond de OVP.

    reageer
  • Smurf

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Heerlijk😋 eindelijk eens een wijs besluit

    reageer
  • Dries

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Kijk, hierdoor wordt het sentiment natuurlijk even anders.

    reageer
  • Gerard

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Wat een HORK!

    reageer
  • Dries

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Dit gaat nog een staartje krijgen!

    reageer
  • Stevie

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    @Veertje Als jij nou een lekkere hertenstoofpot maakt neem ik de wijn mee.

    reageer
  • Stevie

      Za 22 september 2018 Zaterdag 22 september 2018

    @Veertje Oh jij speelt 'hard to get'. mmm.

  • Veertje

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    @Stevie
    Ach, wat zijn we weer grappig. Humor hoor. Heel leuk. Eet smakelijk. 😪

  • Gerrit

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    super. lekker en efficient. ik ga zeker kopen. Dankzij die actievoerders heb ik straks een pasr mooie biefstukken. helemaal geweldig.

    reageer
  • Rietje

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Eet smakelijk maar als je doodziek wordt van het vlees niet piepen he?

  • Berend

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Eindelijk snappen ze het.. de grootste biologische boerderij van nederland.

    reageer
  • Veertje

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Hoe durft u dit bekend te maken, terwijl u weet hoe veel mensen tegen deze afschot zijn? De arrogantie ten top. Ook nog verdienen aan die arme dieren, die al zo veel door u en uw consorten gelefen hebben. Het is echt te walgelijk voor woorden. Ga liever die dieren vangen en verplaatsen.

    reageer
  • hmmm

      Vr 21 september 2018 Vrijdag 21 september 2018

    @Veertje, U maakt uzelf een beetje belachelijk. Afschot is van allen tijde. Op de Veluwe ieder jaar 1000-en zwijnen. Staat u daar ook ieder jaar voor op? volgens mij niet.

  • Veertje

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    @Rein
    Op de eerste plaats neem ik alles wat de Telegraaf schrijft met een korreltje zout, want 2/3 wat er in die krant staat zijn leugens, maar als het (toevallig) wel zo is, constateer ik dat Nederland goed ziek is als ze deze afschot goedkeuren. Zeker gezien de voorgeschiedenis mbt wat die dieren bewust aangedaan is.

  • Karel

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Dat is nu democratie, 'Veer'. Stikken of slikken. Komt er eindelijk een einde aan dat ziekmakende dierenactivisme waar de dieren zelf al helemaal niet bij gebaat zijn. Grow up!!

  • Harry

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Henk, wat denk je weer zwart/ wit.. Er is niet eens geprobeerd om deze dieren te verplaatsen. Bij voorbaat stond vast dat er weer duizenden dieren moesten worden afgeschoten! Als u dat kunt begrijpen met uw gezond verstand? Vele duizenden mensen niet..

  • Rein

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Hou nou eens op met dat gejank.... Alleen omdat het u niet aanstaat mag het niet geplaatst worden?
    Volgens de poll die de Telegraaf gisteren gehouden heeft is tweederde van de geënquêteerden van mening dat afschot de beste optie is. Dan lijkt het me een prima besluit om het vlees van deze dieren een nuttige bestemming te geven.
    Vangen en verplaatsen? Vooruit nog één keer dan: 1000 dieren (plus aanwas) verplaatsen is vanuit een moerasgebied zoals de OVP niet uitvoerbaar. Probeert u zich voor de aardigheid eens voor te stellen hoe 1000 edelherten bij elkaar er uit zien.... Gewoon in één weide.... Best veel hè?
    Dat op transport naar het Edelhertenparadijs in ehhh.... Ja waar eigenlijk? Misschien weet u een plaats in Europa waar ze welkom zijn en waar ze NIET bejaagd worden? Ik weet hem namelijk niet...

    Ik hoop dat er snel begonnen wordt met afschot, zodat we niet weer zo'n afschuwelijke winter in hoeven.

    Punt.

  • Ros

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Is toch mooi dat er aan verdient word! Als dit geld weer gebruikt voor anti conceptie zo houd je het toch een win win

  • Henk

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Lieve Veertje, ik heb alle begrip voor jou en alle tegen-mensen, maar soms moet je je realiseren dat de meerderheid voor is, of het niks kan schelen. Geruimt word er toch. Dan is deze gedachte (goed gebruik van het vlees) helemaal geen slechte.

  • Anja

      Wo 19 september 2018 Woensdag 19 september 2018

    Wachten met afschieten zodat de lucratieve bronstexcursies nog gehouden worden. Even cashen. Dan 1000 edelherten lukraak afschieten. En hun vlees verkopen. De herten die eerst als kadavers de verbrandingsoven ingingen omdat ze ziek waren zijn nu opeens gezond biologisch vlees? Hmmm ik krijg er een vieze smaak van in de mond....

    reageer
  • Veertje

      Vr 21 september 2018 Vrijdag 21 september 2018

    Dat komt waarschijnlijk omdat je niet van een goed stukje Bio vlees houdt.

  • hj

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Anja, denk effe na, 1.2.3. Oh ja, tot dit jaar werden ze alleen reactief afgeschoten, ofwel pas als ze op sterven na dood waren na maanden honger lijden. Nu gaan ze voordien schieten, als de dieren nog in topconditie zijn. Moeilijk he?

  • Ronald

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Mooi dat is weer extra vlees voor mij.

  • Ikke

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Hmmmmmm bij mij loopt het water in de mond, heerlijk stuk bio vlees met de kerst.

  • Peter

      Wo 19 september 2018 Woensdag 19 september 2018

    Dat lijkt mij ook heel erg duurzaam. Deze gedeputeerde zegt gewoon wat In de rest van Nederland de praktijk is. Waarom dieren die een goed leven hebben gehad vernietigen? Nu zal iedereen wel weer moord en brand schreeuwen maar ik vind het getuigen van realiteitszin.

    reageer
  • Rht.

      Wo 19 september 2018 Woensdag 19 september 2018

    Goed voorstel!

    reageer
  • Jan

      Wo 19 september 2018 Woensdag 19 september 2018

    Lekker, dat krijg je van het gezeik, survival of the weekest, in plaats van the fittest,

    reageer
  • Alex

      Wo 19 september 2018 Woensdag 19 september 2018

    Heerlijk met portsaus

    reageer
  • Sjakie

      Wo 19 september 2018 Woensdag 19 september 2018

    Lekker

    reageer
  • Lelystad...

      Do 20 september 2018 Donderdag 20 september 2018

    Zeker...

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert