Kabinet gaat door met Luchthavenbesluit

FLEVOLAND • Za 15 december 2018 | 12:40 • Zaterdag 15 december 2018 | 12:40

Het kabinet heeft vrijdag besloten om door te gaan met de procedure voor de opening van Lelystad Airport. Hiervoor wordt het zogeheten concept-Luchthavenbesluit op 11 januari in de Staatscourant gepubliceerd en kan daarna iedereen er op reageren. Ook komen er weer informatie-bijeenkomsten.

Het Luchthavenbesluit is aangepast, nadat vorig jaar was geconstateerd dat er fouten in zaten. Zo toonde Leon Adegeest van actiegroep Hoog Overijssel aan dat de geluidsberekeningen in de milieu effectrapportage (mer) niet klopten en dat overlast voor een te klein gebied was berekend.
Minister Van Nieuwenhuizen heeft de fouten laten herstellen en de mer opnieuw laten controleren. De minister is van oordeel dat de mer nu klopt, maar actiegroepen blijven aandringen op een geheel nieuw en veel uitgebreider onderzoek naar alle effecten van de vliegroutes.

45.000 is het maximum
Het concept-Luchthavenbesluit dat nu ter visie wordt gelegd voor inspraak bevat naast de correcties ook enkele aanpassingen en toevoegingen. Zo heeft de minister op aandringen van de Tweede Kamer vastgelegd dat Lelystad Airport in de eindfase niet meer vliegbewegingen gaat verwerken dan 45.000. Deze aanpassing moet voorkomen dat er door gebruik van stillere vliegtuigen 'geluidsruimte' ontstaat en er in de praktijk wellicht wel 60.000 vliegbewegingen plaats vinden, zoals Leon Adegeest had berekend. Ook wordt opgenomen dat in de eerste fase er maximaal 10.000 vliegbewegingen mogelijk zijn. Meer kan niet omdat eerst het luchtruim opnieuw moet worden ingedeeld.

Openingstijden aangescherpt
Ook scherpt de minister de openingstijden van Lelystad Airport aan. De luchthaven opent om 6.00 uur en sluit 's avonds om 23.00 uur. Er is een uitloop mogelijk tot 24.00 uur bij bijzondere omstandigheden als een technische storing, het weer of als de verkeersleiding op de luchthaven van vertrek bij uitzondering een te late starttijd geeft.
In het aangepaste Luchthavenbesluit is aangeven dat aankomst in Lelystad na 23.00 uur niet mogelijk is, als een toestel al eerder op de dag elders vertraging heeft opgelopen. De maatschappij zal dan naar Schiphol moeten vliegen. Dit moet misbruik van het uitloopuur voorkomen.

Extra meetpunten
Om te kunnen vastleggen of vliegtuigen van en naar Lelystad Airport te veel lawaai maken, komen extra meetpunten bij Dronten en Biddinghuizen. Hier staan al meetpunten van Sensornet, die de gemeente Dronten jaren terug zelf heeft laten plaatsen.
Met deze meetpunten kan de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) handhaven en maatschappijen beboeten als zij zich niet aan de regels houden. Rond andere luchthavens is veel kritiek dat de ILT dit veel te weinig doet.

Besluit staat vrachtverkeer toe
Het aangepast Luchthavenbesluit bevat ook een nieuwe definitie van het type vliegverkeer dat van Lelystad Airport gebruik gaat maken. Dit 'handelsverkeer' bestaat uit verkeersvluchten, 'die open staan voor boekingen voor passagiers, vracht en post'. Dat kunnen ook chartervluchten zijn. Daarmee staat het besluit dus vrachtverkeer toe, al schrijft de minister in de toelichting dat vrachtverkeer op Lelystad niet mogelijk zal zijn omdat de voorzieningen op de luchthaven ontbreken. Ook is de in het besluit vastgelegde lengte van de start- en landingsbaan ongeschikt voor vrachtvluchten. Actiegroepen bestrijden dit en zeggen dat de baan zelfs lang genoeg is voor grote vrachtvliegtuigen.

Lage routes tot 2023
In een andere brief aan de Kamer herhaalt de minister dat er uiterlijk in 2023 nieuwe vliegroutes zullen zijn, waardoor vliegtuigen hoger zullen vliegen. De omstreden lage routes zullen dus tot maximaal drie jaar na de opening nodig zijn. Zoals onlangs gemeld komen Van Nieuwenhuizen en staatssecretaris Visser van Defensie dit voorjaar met de eerste voorstellen.

De procedure voor het Luchthavenbesluit wordt niet alleen aan burgers voorgelegd, maar ook de Tweede en Eerste Kamer en de Raad van State moeten er over oordelen.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking? Stuur ons een bericht op 06 - 52 52 4891 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel

reacties (34)

  • Yvon

      Wo 9 januari Woensdag 9 januari

    Nee Bas de tegenstanders denken gewoon verder dan hun neus lang is. Ja cathy je hebt groot gelijk. Als dat vliegveld eenmaal open is met 3 jaar laag vlieg routes dan is er ook nieuw kabinet en die zal wel weer iets verzinnen waardoor iets niet verandert kan worden. Ook het aantal vliegbewegingen hebben ze straks schijt aan. We hebben een kabinet en in de toekomst zal t niet anders zijn, die de meest achterlijke milieumaatregelen doorvoert omdat die veel geld opbrengen , maar vervolgens schijt hebben aan besluiten die de vervuiling en hinder sterk laten groeien, want dat brengt ook geld op. Ze zijn in den haag niet alleen vh pad af, het zijn knettergek geworden huichelaars. Over schiphol lees eens na wat er allemaal beloofd is en wordt, desalniettemin houdt Schiphol en de overheid zich nergens aan. Er is zelfs een verdrievoudiging v klachten in 2018.
    Maar welke minister zei ook alweer, u kunt met een gerust hart slapen? Ben zelf weggevlucht 30 jaar geleden al uit de herrie, vd roet op mn tuinmeubelen en ramen en nu begint t weer.

    reageer
  • Hannes;

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    Job, ga er maar vanuit dat het geen poppenkast nieuws is.

    reageer
  • Cathy

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    Ik volg het op de voet en kan alleen maar concluderen dat dit ministerie de inwoners beduvelt.
    Natuurlijk wist de minister allang dat Brussel de regeling zou tegen houden. Dit "nieuwe" plan stond daarnaast allang in de steigers.

    reageer
  • Peter

      Ma 17 december 2018 Maandag 17 december 2018

    Bas, als het niet in je straat past... nooit is het goed!! Respecteer de mening van anderen.

  • Bas

      Ma 17 december 2018 Maandag 17 december 2018

    Weer een complot he Cathy, behalve de tegenstanders, dat zijn goudeerlijke engeltjes

  • Harry

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    In de gemeenteraad van Lelystad is GroenLinks tegen het vliegveld. Dat hebben ze in maart dit jaar gemerkt: GroenLinks heeft in Lelystad stevig verloren, en is buiten de coalitie gehouden. Zo denkt de gemiddelde kiezer er ook over. GroenLinks en PvdD zullen in maart 2019 bij de statenverkiezing in Flevoland ook wel verliezen.

    reageer
  • Piloot

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    Kabinet, met een zeer zwakke minister, is de regie al lang kwijt, heeft de toekomst van LA niet meer in eigen hand. Schiphol maakt nu uit wat er gaat gebeuren. Kabinet weet niet wat er het komend jaar met LA zal gebeuren, laat staan in 2023. Tegenstanders komen door de dwalingen van de politiek steeds sterker te staan. Pak deze kan !!!

    reageer
  • Truus

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    Kabinet en grote bedrijven, beiden zijn niet te vertrouwen. Ze weten dat beiden van elkaar en gaan gewoon door met hun bedrog en milieu schendingen.
    Ladingen Co2 uitstoot zijn niet vriendelijk, ook niet, of juist niet als de economie zo klakkeloos en ongeinteresseerd opgedreven wordt als nu.

  • laat alle reacties zien
  • Frank41

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    Gewoon blijven vliegen en auto rijden, al het gedoe van milieu en opwarmen bull shit. Zolang die figuren die dit beslissen en de regels maken zelf nog heen en weer fladderen met de meest vervuilende vervoersmiddelen, waarom moeten wij ons druk maken?

    reageer
  • Yvon

      Ma 17 december 2018 Maandag 17 december 2018

    Ja dat vinden die heen en weer fladderende overheid figuren ook. Dus als die zich niet druk maken dan wij ook niet ?? Die maken zich alleen maar druk of zijn druk bezig met te bedenken hoe ze ons nog meer geld uit de zak kunnen kloppen onder t mom milieu. Terwijl zij aan de andere kant geld voor gezondheid laten gaan.

  • De accountant

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    Goed zo, het is van de zotte om ook maar te denken het vliegveld niet te openen of een jaar of vijf renteloos en ongeopend te laten.

    reageer
  • Jeroen

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    Meer dan vijf jaar Al vanaf 2014 is het zwaar verliesgevend!

  • Hannes;

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Vanaf het begin dat de locatie van Inditex bekend werd gemaakt was het al duidelijk (met een bepaalde intuïtie) dat het mede om de uitbreiding van het vliegveld ging; anders zou het bedrijf niet voor Lelystad hebben gekozen..!!
    "De juiste deskundigheid zal nu de kar moeten trekken, om een waardevolle continuïteit te volbrengen!"

    reageer
  • Job

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    Geef mij maar de echte Hannes. Wat een Nep nieuws weer

  • Willem

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Straks met waterstof aangedreven vliegtuigen is alle discussie achterhaald, want immers geen geluid en geen vervuiling meer!

    reageer
  • Piet

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    En hoe gaan ze die waterstof maken dan? Daar blijft toch een hoop energie voor nodig. Als je die uit kolen- of gascentrales haalt blijf je vervuilen, allen leg je die vervuiling bij een ander op de stoep zodat de luchtvaart zelf schoon lijkt.

  • Hypocriet of dom?

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Hoe kunnen met geuren kleuren deze luchtverontreiniging accepteren.
    Dagelijks horen wij simpele luchthappende zielen dat we roken moeten laten gezond moeten leven en al dit levensstijl gemanipuleer op onze gezondheid.
    Wie dagelijks het nieuws hoort kan toch niet menen dat een vliegtuigmotor gezonde stoffen produceert.Ik zou zeggen probeer het eens uit door de uitlaatgassen direct in de cabine te laten stromen.Vermoedelijk komt het vliegtuig niet eens meer van de grond.Dat de dames en heren politici nog geen last hebben van een gewetenswroeging ten aanzien van al dat fijnstof wat in de lucht wordt geblazen is kwalijk.De aarde is ook gebaat zuivere lucht te behouden .
    Het is dan ook hypocriet om over CO2 te spreken en te beperken terwijl we vliegtuig verkeer laten vermeerderen.Wie wordt er nu echt bedot?

    reageer
  • Job

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    De mensen rond Schiphol willen afbouwen! Hier in Flevoland dus niet eens aan beginnen.
    Elke auto heeft een drie weg katalysator en rijdt op loodvrije benzine. Bovendien is er de fiets. Nederland heeft de laatste jaren schitterde zomers. Als u perse uw medemens in de gierende herrie wil zetten met bijbehorende zware milieu verontreiniging, kies dan een van de zes andere vliegvelden! Oh ja, er is ook nog iets van een klimaatakkoord.

  • Roos

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    De mensen die rondom Schiphol wonen mogen best eens tegemoet worden gekomen. Zij hebben al jaren hier last van.
    Het is puur egoïsme om dit wederom op hun schouders te leggen.
    Of wilt U wereldwijd de luchthavens sluiten?

  • Almeerder

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    Mag ik u dan vragen: maakt u zelf nooit gebruik van het vliegtuig voor een vakantie vlucht??? En zeker ook geen auto die elke dag gebruikt wordt?
    De mensen in en rond om Schiphol er mee op zadelen dat is pas hypocriet!!!

  • Bas

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Doe niet zo betuttelend. Miljarden mensen willen ook nog gewoon reizen en leven. Zij durven wel...

  • Frits

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Prachtig verhaal. Over twee jaar zijn we gelukkig 'n vliegveld rijker. Yes 🛫🛫

  • Boldewijn

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Ik woon al 24jr in de polder. Ben blij met het vliegveld. Moet zo snel mogelijk open. Lage parkeertarieven; joepie! Dicht bij huis instappen; top!
    Vrachtvliegtuigen zijn ook meer dan welkom. Goed voor de transportsector. Ik ben chauffeur😃. Niet vergeten de infrastructuur aan te passen. Heb geen zin in files.

    reageer
  • Matthijs

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Hoe eerder open hoe beter. Meer banen en goed voor de bedrijven in Flevoland en wie weet wel daar omheen.

    reageer
  • Roos

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Goed bericht. Lekker doorgaan. Flevoland moet meegroeien.
    Of moet iedereen weer met paard en wagen?

    reageer
  • Jeen

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    Neem de fiets, dat kost bijna niets!

  • Post

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Ik kijk er nu al naar uit! Heerlijk met m’n koffertje achterop het fietsie mijn vlucht pakken! Wat een verademing!

    reageer
  • Dirk

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    anders ik wel hop met de Rolls , naar t vliegveld toe en vliegen maar en bij terug komst staat de Rolls weer klaar en naar huis mooier kan t niet

  • Jan2

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Kapsones noemen ze dit. Heb je ooit wel eens gevlogen? Probeer ook eens ietsje verder te denken dan je neus lang is.

  • Suus

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Hoe vaak vlieg jij?

  • euro

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    vracht daar is de mer totaal niet op getoest er zal nog meer geluid bijkomen.
    bovendien staan er dan ook windmolens in de weg als ze volle vrachten gaan inplannen,
    die steken dan dwars door de veiligheids zones heen ( annex 14 zone).
    ik ben benieuwd hoe ze zich heer weer worstelen

    reageer
  • De accountant

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    Een vliegtuig is een vliegtuig. Vrachtvliegtuigen veroorzaken precies even weinig geluid of uitstoot

  • HH

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Voor de Boeing 737 of Airbus A320 maakt het voor de MER niet of er passagiers of vracht in zitten. Maar er komen geen specifieke vrachtvliegtuigen; er is geen vrachtterminal op Lelystad Airport.

  • Rinus Rooyakkers

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Alle grote steden op de wereld hebben meerdere luchthavens. Schiphol zit vol. Krimp van de luchtvaart zit er voorlopig niet in. Gelukkig wel electrische vliegtuigen. Dat is de echte hoop van de toekomst. In de tussentijd ben ik blij voor Lelystad dat de luchthaven zich hier vestigt met alle bedrijvigheid er om heen. Dat heeft Lelystad hard nodig.

    reageer
  • Marry

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Schiphol moet zich aan de afspraken houden. Krimp van de pret vluchten is keihard nodig vanwege het klimaatakkoord. Gelukkig zijn er treinen. Lelystad is onveilig vanwege de windmolens en het risico op vogelaanvaringen. Lelystad heeft een ziekenhuis nodig.

  • Mart

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    De ticket tax komt eraan, nu nog de kerosine milieu belasting. Als er al twee kolen centrales gesloten moeten worden en iedereen van het gas losgekoppeld wordt, dan ook minder pretvluchtjes.

  • Henk

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Geen nacht en geen vracht. Constateer ik nu al de eerste ‘rek’?

    reageer
  • Rinus Rooyakkers

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Nee

  • Yvon

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Tuurlijk gaat t door. In de plannen staat dat lelystad nu onafhankelijk van Schiphol mag groeien en er ook meerdere maatschappijen op mogen vliegen. Hypocrisie ten top. Over een paar jaar is onze cora weg, dus na mij de zondvloed denkt ze. Walgelijk. Daarna wordt alles nog verder uitgebreid en ontwikkeld. Lekker wegdenderen, fijnstof en ultrafijnstof inademen. 5g netwerkje verder uitrollen tegen alle wetenschappelijke waarschuwingen in. We worden er letterlijk doodziek van. Maar ja het interesseert ze allemaal geen drol.

    reageer
  • Piet

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Nee hoor. Dankzij Brussel mag het nu los van Schiphol groeien. Als die betweterigers van de Veluwe beter hadden opgelet dan was er een gecontroleerde groei geweest. Dankzij hun acties is de markt nu open en krijgen ze terecht veel meer last ervan hahha. Open die luchthaven en dank bewoner van de Veluwe!!

  • Yvon

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Dag Jeroen,hoe weet je dat er meer voor -dan tegenstanders zijn. Over een jaar of 10 denderen we allemaal het huis uit en ademen veel meer fijnstof en ultra fijnstof in. Ik heb in de buurt (25 km verderop)van Schiphol gewoond en dankte god op mn blote knieën dat ik er eindelijk weg kon. We werden belazerd tot en met. Nu begint het weer van voren af aan. Mensen opzadelen met torenhoge lasten want ja klimaatakkoord he , maar aan de kant 1 vd grootste vervuilers vrij baan geven zodat mensen lekker in de zon kunnen liggen

    reageer
  • Willem

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Allemaal verleden tijd bij invoer van elektrische vliegtuigen met waterstof brandstofcel, geen geluidsoverlast en vervuiling meer. Wonderlijk dat hier nog niet veel meer op ingezet wordt...

  • Sander

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Er is een peiling geweest op basis van een wetenschappelijk verantwoorde steekproef. Die heeft I&O Research op 14 september 2017 gepubliceerd. Is op internet zo terug te vinden. De meerderheid in Nederland is voor Lelystad Airport, en dat geldt ook voor mensen die binnen een straal van 30km rondom Lelystad Airport wonen. Dus ja, de meerderheid is voor. Jeroen heeft gelijk.

  • jo jo

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    En weer door..

    reageer
  • Hannes;

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Voordat dat het scenario in Engeland zijn vleugels uitgaat slaan!

    reageer
  • Joop

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Deze regeringspartijen laten Lelystad en miljoenen mensen letterlijk stikken! Niet alleen 125.000 mensen zonder ziekenhuis maar ook nu letterlijk zwart op wit.. Voor een paar miljoen euro's winst dreigt half Nederland zeker 3 jaar in de herrie en zeer ongezonde uitlaatgassen te moeten leven.
    Nu is klink en klaar waar we in Maart voor stemmen! Weg met die Pinokkio's.

    reageer
  • It's me

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Hoeveel van die miljoenen, die in jouw ogen worden gestikt, gaan wel via een ander vliegveld naar hun vakantiebestemming of zakelijk met het vliegtuig.
    Hebben de mensen in de omgeving van die vliegvelden geen last van de herrie en de verbrandingsstoffen?

    En veel van de tegenstanders, die wonen niet eens in Flevoland, maar er buiten en die gaan naar een ander ziekenhuis, die wel in de aanvliegroute's liggen. Trouwens vliegveld Eelde heeft ook geen ziekenhuis in de directe omgeving, dichtstbijzijnde is Groningen en Assen

    Enne, de aanvliegzones gaan maar over een klein deel van Nederland, waar vaak ander geluidsnormen worden overschreven door ons acceptabele voertuigen.

  • HH

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Ja, prima Hans. Je stemt in maart op de provinciale staten. Die gaan hier niet over. Wel over de samenstelling van de Eerste Kamer, maar die kan eigenlijk formeel ook niet veel tegen een luchthavenbesluit. Maar inderdaad, ook de meerderheid in Nederland die voor Lelystad Airport is, moet oppassen op wie ze stemmen. Voor je het weet heb je met politieke draaitollen als de CU en PvdA van doen.

  • Frits BT.

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Eindelijk en zo snel mogelijk open om het gezeik te laten vervallen.

    reageer
  • Diny

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Je hoeft het echt niet te lezen hoor!

  • Top

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Joepie ! Geen weg meer terug. Kom maar op. Lelystad gaat het doen !!!

    reageer
  • Suus

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Wat gaat Lelystad precies doen dan?

  • Yvon

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Joepie, joepie wat heerlijk zeg. Zitten we in de herrie en de vervuiling. Daar gaan we voor juichen toch? Waar zit je verstand? Of is dat afwezig?

  • Kim

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Ik ga bezwaar aan tekenen.

  • Ro

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Geen weg meer terug?
    De coalitiepartijen kunnen alles nog tegenhouden. En ik denk niet dat die hiermee akkoord gaan.

  • Zeewoldenaar

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Wie dacht dat er op Lelystad alleen vakantievluchten zouden komen, die komt op zijn minst bedrogen uit. Het wordt gewoon een soort Schiphol met alles erop en alles eraan. En wanneer het er eenmaal is, dan worden alle beperkingen verruimd, zo is het met Schiphol ook gegaan.

    reageer
  • Piet

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Klopt en dit dankzij Brussel en de 20 beroepsdemonstranten die er echt niks van snappen. Demonstreer voortaan in je eigen provincie en niet bij ons.

  • HH

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Tweede Kamer, Eerste Kamer en Raad van State hebben overigens geen formele bevoegdheid. Hun oordeel is formeel een advies aan de minister. De minister is het bevoegd gezag voor het nemen van een luchthavenbesluit voor Lelystad Airport. Het is aan de minister om te bepalen wat ze doet bij een negatief advies. Maar ja, durft een minister een motie uit de Tweede Kamer naast zich neer te leggen? Durft de kamerfractie van de CU het kabinet te laten vallen? Hoe gaan de PVV en FvD oordelen nu duidelijk is dat Schiphol vanwege de veiligheid niet groter kan worden dan 540.000 vliegbewegingen? Is Denk nog steeds voor de uitbreiding van de luchtvaart? Gaat 50plus het goedkoop overwinteren in de zon hinderen?

    reageer
  • Henny

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Wat een prachtig voorbeeld van " Schiphollen" weer. Bedankt!!

  • Dagobert

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Keurige timing; Inditex opent in 2019. Een goede verstaander heeft maar een half woord nodig 🤔

    reageer
  • Henny

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    De verkiezing zijn in maart.

  • Sander

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Goed nieuws, echt heel blij mee! Hopelijk komen er voor die tijd nog open dagen, ik ben wel benieuwd hoe het er allemaal uitziet als het vrijwel af/af is.

    reageer
  • Sander

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Diny, herrie inderdaad niet. Ik woon aan de rand van Lelystad, de bebouwde kom die het dichtste bij het vliegveld ligt en nee we konden het niet horen bij de belevingsvlucht. Verspreid je nepnieuws ergens anders aub, mij ga je er echt niet mee indoctrineren.

  • Diny

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Jij dacht ook dat de herrie en Fijn stof Lelystad niet bereiken zou, toch??

  • Hannes;

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Het hangijzer wordt steeds heter en heter.!!

    reageer
  • Kees Storm

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    En daar komen de vrachtvluchten. Onbetrouwbare Cora ten voete uit.

    reageer
  • HH

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Mooi zo. Voltallige kabinet heeft hier dus al over gesproken, de coalitie sluit zich. De bepaling over vracht is overigens niet anders dan in het vorige luchthavenbesluit voor Lelystad Airport. Dit heeft ook te maken met de vracht die passagierstoestellen meenemen. Volgens mij spreekt de Tweede Kamer al op 18 december over de luchtvaart.

    reageer
  • Dirk

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    De coalitie in de Tweede Kamer ook? Wat een halve waarheden weer, HH! Dit nieuwe luchthaven besluit is er nog zeker niet doorheen!

  • Michael

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Jaja zo zie je maar dat de minister alles heeft laten aanpassen en wil gewoon 2020 open gaan met de airport.

    reageer
  • Frikandel speciaal

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    En daar staat de eerste aanzet voor vrachtvluchen op papier. Onze betrouwbare overheid pakt door. Als ze maar niet raar opkijken als Groen Links de grote winnaar wordt van eerst komende verkiezingen.

    reageer
  • Harry

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    GroenLinks in Lelystad heeft maart dit jaar ook stevig verloren. Hadden ze maar niet tegen de luchthaven moeten zijn.

  • Herman

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Groen (populistisch)links de grootste partij?
    Dat is niet te hopen.
    Die gaan straks zelfs zweten als milieu vervuiling zien en zwaar belasten.
    Is tevens de partij die geen verantwoording nam tav zijn stemmers toen zij niet in de regering wilde plaats nemen.
    Daarna wel weer alles beter weten en vinden vanuit de oppositie bankjes.
    Zonde van je stem

  • HH

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Welnee, uit peilingen op basis van een objectieve steekproef blijkt de meerderheid van de Nederlanders de ontwikkeling van Lelystad Airport te steunen. Bovendien ziet iedereen wat GroenLinks in Amsterdam doet: parkeertarieven naar 10 euro per uur, miljoenen uitgeven om alle wc's in de gemeentegebouwen om te bouwen naar genderneutraal en allerlei andere zaken waar de gemiddelde Nederlander niet op zit te wachten.

  • HH

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Geen eerste aanzet tot vrachtvluchten. Deze bepaling stond ook al in het vorige luchthavenbesluit. Gewoon terug te vinden op internet. Passagierstoestellen nemen ook vracht mee, vandaar. Anders kan er zelfs discussie ontstaan over de ruimbagage van de passagiers.

  • Djorn

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Met 1 stem?

  • HH

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Dit is de grootste schande ooit in de Nederlandse politiek. Ik adviseer iedereen nooit meer te stemmen op partijen die hier voor zijn, te beginnen in maart 2019 als er verkiezingen voor de Provinciale Staten zijn.

    reageer
  • Jelle

      Zo 16 december 2018 Zondag 16 december 2018

    Het is: "staat als een huis..." En dat klopt als een bus. Maar doe maar een vliegtuig. Vanaf Lelystad! :)

  • Ex stemmer

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Het zal de Provinciale Staten een zorg zijn als Groen Links een paar stemmen meer krijgt. De PvdA en Groen Links stellen niets meer voor. De VVD en de CU zijn voor de vooruitgang en economische groei. Dat is belangrijker dan dat gezemel van een paar linkse stemmers. Niets geleerd van het verleden?? Dankzij de de Pv/dA zitten wij straks zonder aardgas, alles voor een prikkie naar het buitenland verkwanseld. Wake up!!!!

  • Jeroen

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Laat nou net het geval zijn dat er meer voorstanders dan tegenstanders zijn. Dus dat zal ook wel te merken zijn in maart 2019.

  • Dirk

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    nee vooral stemmen op die partijen die blijven door knuffelen en iedereen hier welkom heet en geld uit geven aan verkeerde zaken

  • Tuuk

      Za 15 december 2018 Zaterdag 15 december 2018

    Mag ik ff zelf bepalen op wie ik stem! Dat is het enige dat in Nederland nog staat als een bus HET STEMRECHT! En de vrijheid op wie men stemt!

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert