"Als reclamebureau behoren we tot de franjecategorie"

URK • Di 25 augustus 2020 | 17:46 • Dinsdag 25 augustus 2020 | 17:46

Op reclame wordt door bedrijven het meest bezuinigd in coronatijd. Dat zegt Emma Wakker van de Urker reclamebureaus Kiek, GBU en Spikker. Volgens Wakker behoort haar vakgebied tot de franjecategorie. Het werk is belangrijk, maar niet essentieel voor bedrijven.

De omzet van de drie reclamebureaus loopt enorm terug tijdens de crisis. Een deel van het personeel is daarom ontslagen. De drie ondernemingen zijn geen familiebedrijven, maar volgens Wakker voelt het wel zo. Het was daarom extra lastig om werknemers te laten gaan.

Wakker ziet dat ondernemers langzaam meer durven. Congressen en evenementen gaan niet door. Aan de aanvragen bij Kiek, GBU en Spikker is te zien dat bedrijven zichzelf op andere manieren onder de aandacht willen brengen. Dat kan bijvoorbeeld door een eenmalig magazine te maken over het bedrijf of door te investeren in een vernieuwde website.

Kiek, GBU en Spikker werken als zusterbedrijven samen. Elke onderneming is gespecialiseerd in een andere vorm van reclame.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel