City Marketing vraagt om overgangsperiode

LELYSTAD • Ma 30 november 2020 | 12:37 • Maandag 30 november 2020 | 12:37

City Marketing Lelystad wil langer actief blijven. De gemeenteraad zet de subsidie per 1 januari stop omdat City Marketing te weinig oplevert. Die periode is te kort om alles goed af te wikkelen, zegt voorzitter Hajé de Jager.

De gemeente wil de taken van City Marketing overhevelen naar de afdeling communicatie van de gemeente. Volgens De Jager duurt het langer dan een paar weken om alle opgedane kennis en alle contacten over te dragen. Het besluit van de gemeenteraad kwam voor hem volkomen onverwacht. Hij noemt het ook onbehoorlijk dat medewerkers van City Marketing zo kort van tevoren te horen kregen dat hun werk zou stoppen.

In een brief aan de gemeenteraad pleit De Jager voor een overgangsperiode waarin City Marketing samen optrekt met de afdeling communicatie, zodat de continuïteit voor de korte termijn gegarandeerd is. Een jaar zou wat hem betreft ideaal zijn, waarbij de gemeente dan toch weer subsidie zou moeten geven.

Als het aan De Jager ligt, blijft City Marketing Lelystad bestaan maar dan meer als een commerciële organisatie. Hij wijst er op dat er veel promotiewerk in het verschiet ligt door de groeiambities van Lelystad. De komende twintig jaar moeten er 40.000 woningen bij komen, en het aantal inwoners moet tot boven de 150.000 stijgen.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel