Afsluiting N50 door gevaarlijke situaties

NOORDOOSTPOLDER
Gevaarlijk inhalen, bumperkleven en te hard rijden, dat zijn volgens Rijkswaterstaat de redenen waarom de N50 zaterdag werd afgesloten.

Wegwerkers zijn druk om de provinciale weg van Ens naar Emmeloord te verbreden. Volgens Rijkswaterstaat waren er veel meldingen over weggebruikers die zich bij de werkzaamheden niet aan de snelheidsbeperking en de doorgetrokken streep hielden. Rijkswaterstaat heeft daarom de weg richting het noorden volledig afgesloten voor resterende duur van de werkzaamheden. Het verkeer moet tot 24 juni zo'n 10 kilometer omrijden.

Begin juli moet het Flevolandse deel van de N50 vierbaans zijn. Ook komt er een viaduct, waardoor automobilisten gemakkelijker vanuit Emmeloord naar Overijssel kunnen rijden.

reacties (10)

  • Pzaal

     

    En nu mogen die aso's lekker omrijden.

    reageer
  • eddy

     

    Waar hebben we politie voor?

    reageer
  • Marian

     

    En nu jagen op de Schokkerringweg en de Nagelerweg. Petje af voor de aso weggebruikers, niet dus.

    reageer
  • Nagelees

     

    Inderdaad, ze gaan nu met zijn allen volgas door Nagele. Weinig die de officiële omleiding over de Domineesweg volgen.

  • Mark

     

    Wel erg kortzichtig. Er wordt natuurlijk op meerdere plekken aan de weg gewerkt. Spijtig dat we ons hier niet aan de veiligheidsregels kunnen houden. Nu komt juist de veiligheid voor anderen in gevaar. Vanmiddag dikke file voor Ens. Sluipverkeer dat langs de boerderijen jaagt. Is dat de oplossing waar iedereen bij gebaat is?

    reageer
  • Groot gelijk de afsluiting!!

     

    Om een paar kilometer om te rijden is voor mij geen probleem. Het asociale rijgedrag van de mede-automobilisten op dat kleine stukje weg kan ik getuigen.Het is werkelijk onbegrijpelijk!!! Werkelijk men denkt Verstappen na te kunnen doen. Het word het tijd digitaal de snelheid te beperken via de gsm om zo de wegwerkers veilig te laten werken. Al het gemotoriseerde verkeer bij wegwerk en calamiteiten dwangmachtig via de boordcomputer beïnvloeden.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Thomas

     

    Dit komt door de doorgeslagen afzetcultuur van wegwerkers. Zodra een wegwerker zich eenmaal vertoond binnen een straal van tien kilometer van een weg wordt de snelheid zwaar beperkt. Ook als er helemaal geen werkzaamheden zijn, de weg niet veranderd of het werk stil ligt. Resultaat: Snelheidsbeperkingen worden opgevat als "misschien moet ik overwegen om de snelheid iets aan te passen, als er inderdaad werkzaamheden zijn", in plaats van als een echt verbod. Realistischer afzetten dus, daarna pas handhaven.

    reageer
  • JanB

     

    Het komt door de volslagen 'lak aan de regels en aan de medeweggebruikers mentaliteit' van veel automobilisten. Ik ben er toevallig een week terug langsgereden en het was er echt gevaarlijk smal (met tegenliggers dus!) Als je daar te hard gaat rijden (nu dus 'hebt gereden') ben je echt niet goed bij je hoofd! Heeft helemaal niets te maken met de afzetcultuur, gewoon met gezond verstand.

  • Harm van Oosten

     

    Beste Thomas, ik nodig je uit om een paar dagen mee te gaan om wegen af te zetten en om op de weg aan het werk te zijn. Ik denk dat je daarna iets anders nadenkt over wat waarom en wanneer. En als er een snelheidsbeperking is dan is hij er altijd om een reden, er kan wel niet gewerkt worden maar misschien is de weg versmald, staan er spullen op en/of langs de weg enz. En denk nou niet dat zo'n schildje niet erg is om aan te rijden, in principe geeft dat niet veel schade aan jouw voertuig. Maar als je zo'n schildje raakt met 70 km/h of met 100 km/h betekend ongeveer een verdubbeling van de afstand dat hij kan wegvliegen. En als jij dan in de buurt rijdt op je fietsje en hem tegen je kopje aan krijgt ben je niet vrolijk.

  • Marco

     

    Herkenbaar! Aantal weken geleden reed ik over de N50. Bij de weg werkzaamheden reed ik netjes de aangegeven maximumsnelheid. Alleen had ik een boze trucker achter mij zitten die constant zat te bumperkleven en te seinen met zijn lichten.

    reageer
  • jan

     

    Vorige week schreef ik het volgende en werd verketterd door een aantal. Blijkbaar mensen die het geen ene ruk kunnen schelen dat veiligheid van de weg werkers bovenal gaat. Ik schreef: wat erg dat deze maatregel nodig is voor de veiligheid van de weg werkers. Dat we niet in staat zijn ons rij gedrag zo aan te passen dat ook hun weer na werktijd thuis bij vrouw en kinderen mogen komen. Beschamend dat deze maatregel nodig is.

    reageer
  • Thomas

     

    Dat is nu juist het probleem: De snelheidsbeperkingen zijn meestal volledig nutteloos en niet voor de veiligheid, maar voor de lol/regeltjes. Resultaat is dat mensen die ene keer dat er wel een zinnige beperking is ingesteld, op dezelfde snelheid doorrijden omdat ze eraan gewend zijn dat de beperkingen nergens op slaan.

  • henk

     

    inderdaad snap ik het best dat deze even dicht gaat. maar waarom geen schoten tussen de twee railbanen ? een maand je zou er maar 3 keer per dag langs moeten dat is op een maand best wel veel eurootjes aan benzine. maar goed we krijgen er wel wat voor terug. laten we het daar maar op houden. ( schoten zou de weg erg smal maken, maar idd dan is de snelheid er ook uit. ) ik zet het er maar vast bij ;-)

    reageer
  • Dirk Zaan

     

    schoten??? Schotten zou u kunnen bedoelen maar het zijn waarschijnlijk geleidekeerwanden.

  • polderbewonder

     

    Wekenlang er langs gereden en nooit vervelende situaties gezien. Helaas zijn er blijkbaar toch een aantal idioten die er voor zorgen dat ik nu elke middag mag gaan omrijden....

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert