"Volgende week duidelijkheid over gesloten meubelwinkels"

ALMERE
Volgende week komt er meer duidelijkheid over de gesloten woon- en keukenwinkels in Almere Buiten. Dat zeggen de ondernemersvereniging en de medewerkers van enkele winkels.

Verschillende winkels in DoeMere en de WoonDôme houden sinds 15 december de deuren gesloten. Het gaat om onder meer Superkeukens, ProfijtMeubel, VT Wonen en Pronto. In een brief op ramen van de bedrijven staat te lezen dat de winkels gesloten zijn 'vanwege een juridisch geschil met een derde partij'. 

Klanten zitten in spanning, omdat zij bijvoorbeeld een bestelling nog moeten ontvangen of een aanbetaling hebben gedaan. Volgens een medewerker van ProfijtMeubel in Amsterdam hebben zich daar de afgelopen tijd diverse Almeerse klanten met vragen gemeld. De Amsterdamse winkel kan weinig voor hen betekenen, omdat de winkels niet dezelfde eigenaar hebben. ProfijtMeubel in Amsterdam zegt ook geen idee te hebben waarom de winkel in Almere dicht is. 

Hoewel de vestiging van Superkeukens in Almere gesloten is, wordt daar wel de telefoon opgenomen. Het personeel zegt niets te kunnen zeggen over de situatie, maar wel te hopen dat de winkel snel weer open gaat.

Volgens de ondernemersvereniging kwam de sluiting van de winkels redelijk onverwacht. Omdat de economie aantrekt, gaat het namelijk met veel winkels de laatste jaren weer beter.

reacties (18)

  • Anoniem

     

    Helaas is gisteren het faillissement uitgesproken. Ongelofelijk..

    reageer
  • Ar

     

    Zojuist de IMG groep in Breda gebeld. Genoemde winkels, en ook Practica waar ik besteld heb, vallen onder dezelfde eigenaar en die zit dus in de problemen. Definietieve uitspraak zou vandaag zijn maar is alweer verplaatst naar morgen. Gegevens achter gelaten en ze zeggen me op de hoogte te houden.

    reageer
  • kees

     

    al meer bekend over de Woondome?

    reageer
  • Jan

     

    Nou Desiree, Je kunt niet willen en wetens dit doen, je benadeeld de klanten ermee. Je zegt dat ze hun geld terug krijgen, dat kan kan wel kloppen via eeuwenlange procedures en aanvragen, met geen meubelstukken in de komende weken en maanden, want je geld (aanbetaling zit al elders vast) dus anyway wordt je benadeeld. Je kunt ook wel zeggen dat je anders maar ook die moet vooruitbetalen, Nou een ezel stook zich niet ... CBW stelt ook weinig voor, je kunt ze niet eens bellen moet allemaal via mail gaan, komen niet daadkrachtig over zeggen gewoon standaard dingetjes wat gene directe oplossing is, wat een teringzooi allemaal!! Probleem van een moedermaatschappij zoals IMG groep wordt nu ineens probleem van consumenten die allemaal zelf achter hun geld moeten gaan, klopt toch niet?

    reageer
  • Mario

     

    Ik heb geen enkel goed woord over profijt, wat een geheimzinnigheid allemaal. Wees gewoon eerlijk je kunt gewoon zeggen wat er aan de hand is, dat hebben klanten met aanbetaling recht op

    reageer
  • bert

     

    ik heb gekocht bij practica,daar lees ik niks over,wie weet iets meer

  • laat alle reacties zien
  • Pieter

     

    Medewerkers van pronto zijn inmiddels ontslagen.

    reageer
  • Angelica

     

    Hoe weet je dat ze van Pronto ontslagen zijn als ik vragen mag? Want dat is namelijk helemaal niet het geval

  • M.Yvel

     

    Wat erg😡 100€ aanbetaald en 2weken terugval. Nog 700€ gestort. Ze wisten dat ze problemen hadden en toch gewoon bestellingen aan genomen😡daar zit wat opzet in. Verdomme.

    reageer
  • Kees

     

    Nooit vooruit betalen Niets niets en nog eens niets

    reageer
  • Medewerker Pronto Wonen

     

    Ik denk dat je dan pech hebt Mark, de overkoepelende organisatie is failliet en ik vermoed dat de procedures om je aanbetaling terug te krijgen wel even gaan duren. Beter koop je nieuwe spullen en hoop je op een later moment je geld terug te krijgen. Mvgr, Pronto

    reageer
  • Rietje

     

    Zowel pronto almere als de krant beweren dat er dinsdag a.s. pas uitsluitsel komt en dat ze niet failliet zijn. Hoezo kun jij dan nu vertellen dat ze wel failliet zijn. Er is nog geen faillissement geregistreerd in het register ook niet.

  • Mark

     

    Ik heb voor 1800 euro aan spullen in bestelling staan bij Pronto Almere, met aanbetaling. Nou ga ik volgende week intrekken in mijn woning en ben dus wel erg benieuwd hoe dat nu gaat dan.. Wie of wat kan ik nu contacteren om te zorgen dat ik gewoon mijn spullen krijg (aangezien pronto in de rest van nederland gewoon nog zit)

    reageer
  • Corina

     

    Helaas voor ons voorlopig ook geen levering..hoekbank..salontafel en tv meubel stond al in de planning voor levering. We zijn netjes gebeld door Pronto en heel beleefd te woord gestaan. Onze aanbetaling is gegarandeerd door het CBW aansluiting..tevens ook de garantie door Pronto Nederland en Protexx...zodra er duidelijkheid komt worden de meubels met spoed geleverd en meerdere vrachtwagens ingehuurd...we wachten af..voor alle betrokkenen geen pretje.

    reageer
  • Simon florisson

     

    Ik heb een tafel 4 stoelen en relax stoel gekocht alles al betaald.dus hopen dat alles goed komt

    reageer
  • Rene

     

    Denk dat je vreselijke pech hebt,

  • Tanja

     

    Er is faillissement aangevraagd en nu maar onze handjes in elkaar knijpen dat er een doorstart komt wat ik ten zeerste hoop aangezien o.a. wij wachten op de aflevering van onze keuken die klaar stond voor transport en onze oude keuken er al uit is!! Triest voor de medewerkers van Woondome en gedeelte van Doemere die een onzekere tijd tegemoet gaan laat staan of ze salaris hebben ontvangen in december. En alle anderen die wachten op de spullen...Hopend...

    reageer
  • ATK

     

    Dit noem ik niet de klant is koning Dit hebben ze al veel eerder geweten en toch de klanten hun meubels laten bestellen en eventueel ook een aanbetaling gedaan Ze hadden de klanten op de hoogte moeten brengen toen ze daar hun meubels wouden kopen nee wat doen ze laten de klant of klanten hun meubels kopen met een aanbetaling en dan vanaf 15 december ineens dit Vindt het een zeer slechte zaak van alle winkels die dit doen naar hun klanten Misschien zijn mensen hun aanbetaling en de bestelde meubels kwijt en sommige hun garantie

    reageer
  • Rob

     

    13 december meubels besteld en een vooruit betaling gedaan bij Pronto. 2 dagen voor de beruchte datum 15 december. Vreemd??

    reageer
  • Desiree

     

    Hoezo? Had het personeel het moeten weten en geen bestellingen moeten aannemen? U krijgt op den duur gewoon uw geld terug. Of de spullen.

  • Johan

     

    De genoemde winkels zijn eigendom van IMG groep. Het is de vraag wat er gaat gebeuren. een doorstart of een faillissement. Voor de mensen die bang zijn voor hun geld of meubels, ze zijn allen aangesloten bij CBW, men krijgt gewoon hun meubels uiteindelijk. Duurt eventueel wat langer. Tevens het feit over aanbetaling, zo werkt men in deze winkels,. Nee het is niet verplicht. Maar er zijn meerdere zaken waarbij het is gebeurt dat in zulke winkels, de aanbetaling een garantie geeft voor deze winkels dat het product wordt afgehaald. Het is maar al te vaak gebeurt dat een meubel is besteld en dat men het niet komt afhalen. Dit kan de winkel dan enkel verkopen als showmodel en dat moet dan weer met een korting anders koopt men het niet. Dus daarom is het altijd verlies voor de winkel. Hierdoor werken zulke winkels met een aanbetaling.Zonder aanbetaling bestellen ze vaak niet. Ik hoop dat men een doorstart kan maken. Anders een groot verlies voor heel Almere en Amsterdam

    reageer
  • Rene

     

    Hadden wel een stikker van CBW op de deur, maar waren al jarenlang geen lid meer, er valt dus niets te halen, vraag maar na.

  • Marja

     

    En dat ondanks het parkeertarief van max 2 euro en zelfs gratis parkeren op dak van woondome.

    reageer
  • Rene

     

    Helaas failliet, er is niets meer te halen. Faillisement reeds aangevraagd,nevens Baltimore en Cafe Mokum ook gesloten. Gaat goed in ALMERE buiten

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert