Wegen op de schop voor snelbus naar vliegveld

LELYSTAD • Zo 4 november 2018 | 13:26 • Zondag 4 november 2018 | 13:26

Wegen in Lelystad worden flink aangepast om een snelbus te laten rijden van en naar Lelystad Airport. Dat blijkt uit een tekening die de gemeente zaterdag heeft getoond bij de open dag van de luchthaven. Vanaf het station tot aan de rotonde bij de Larserdreef gaan de wegen op de schop.

De rotonde bij het station en provinciehuis wordt een kruising met verkeerslichten. Dat moet de doorstroom verbeteren. Onder het station komt een aparte afslag rechtsaf naar de Stationsweg voor de rechtbank, plus een aparte baan voor rechtdoor naar de Visarenddreef. Vanuit de richting kust krijgt de Visarenddreef ook twee rijbanen; eentje voor linksaf naar het station en de andere voor rechtdoor naar het centrum. De oversteek voor fietsers en voetgangers krijgt verkeerslichten.


Wijzigingen Middenweg
De Middenweg wordt een busbaan. Doorgaand autoverkeer wordt geleid over een nieuwe weg, die vlak langs het spoortalud loopt. De coffeeshop en het gebouw van Magic Apple komen tussen de busbaan en autoweg te staan. Bij het fietstunneltje onder het spoor komen verkeerslichten. De rotonde op de kruising Middenweg/Ziekenhuisweg maakt plaats voor verkeerslichten.


De Middendreef wordt in twee rijbanen verdeeld. De huidige baan de stad uit wordt busbaan. De huidige rijbaan de stad in wordt voor ander verkeer, maar voor beide rijrichtingen. De toegangsweg tot de Tjalk en het winkelcentrum krijgt verkeerslichten. Onder het spoorviaduct komen extra rijstroken voor links- en rechtsaf.


Tunnel gepland bij De Rietlanden
Ter hoogte van De Rietlanden en de toekomstige Campus wordt de huidige oversteek met verkeerslichten vervangen door een ongelijkvloerse kruising, vrijwel zeker een tunnel. Die staat nog niet ingetekend maar er is wel geld voor gereserveerd.

Het ontwerp van de nieuwe verkeerssituatie wordt eind november besproken door de gemeenteraad.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking? Stuur ons een bericht op 06 - 52 52 4891 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel

reacties (30)

  • Elise

      Di 6 november 2018 Dinsdag 6 november 2018

    Waarom niet station Lelystad Zuid alsnog gaan gebruiken? Daar is ruimte zat. Trein daar laten stoppen. Groot gratis parkeerterrein erbij en vanaf daar pendelbussen naar de luchthaven.

    reageer
  • George

      Di 13 november 2018 Dinsdag 13 november 2018

    Heel goed gezien

  • Harry

      Wo 7 november 2018 Woensdag 7 november 2018

    Een groot gratis parkeerterrein. Dat wil Lelystad Airport natuurlijk echt niet. De luchthavens verdienen aan het parkeren.

  • Japio

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    Ik zie al een verbetering in de tekeningen. De zilverpark parkeergarage wordt beter bereikbaar, zonder dat je rond moet rijden om er in of er uit te geraken zoals nu. En dat pand van Mystic/Bubbels en Faco / Magic apple kan gewoon plat, is er meer parkeerruimte voor de trein/ vliegende forens beschikbaar. Je moet wel een goede en snelle O.V. verbinding van het spoor naar het vliegveld gaan regelen, anders gaat het echt niet succesvol worden. Vind zelf dat er over het "spook station" Lelystad-zuid ook eens mag worden nagedacht. En van daar af een busverbinding. Is ook een mogelijkheid welke het stationsgebied ontlast.

    reageer
  • Rob

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    Wat een poespas voor zo’n klein vliegveldje, mag allemaalwatm kosten zeg.

    reageer
  • Ingrid

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    Stel voor dat we allemaal op de knop midden in het stuur drukken als we straks weer stilstaan! Dan horen ze tenminste in de witte torens dat het helemaal niet klopt!

  • Wim.D.

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    De slechte doorstroming hebben we zelf gecreëerd door de fietsbruggen weg te halen, een K&R te maken LANGS de dreef voor het station en niet er achter...dus doorstroming blijft even slecht bij het station!

    reageer
  • Maartje

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    Ja jammer dat je niet meer met 180 kilometer per uur kan doorkachelen he

  • Peter

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    Of maak een carrousel met de twee tunnels (Eénrichtingsverkeer). De fietstunnel is breed genoeg. Maak een rotonde bij de uitgang van de Zilverpark garage zodat het verkeer daar linksaf kan slaan.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • wijnschenk

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    coffeeshop blijft
    er wordt bedoeld de plek waar drugs illegaal binnenkomt en legaal verkocht wordt toch?
    gewoon laten staan......

    reageer
  • Siem

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    Hendrik...
    Op die plek komt het nieuwe theaterkwartier, het beeldkwaliteitsplan van het theaterkwartier is veelbelovend (en een aanrader om te lezen/bekijken als je dat nog niet hebt gedaan) Een coffeeshop in het theaterkwartier zou helemaal niet passen trouwens, maar er zijn genoeg andere plekken inderdaad

  • Siem

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    Liever een coffeeshop dan de zoveelste Gall&Gall, alcohol is de schadelijkste drug voor de maatschappij in Nederland.

  • Hendrik...

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    Kan verplaatst worden naar een ander pand in het winkelcentrum of op de hoek tegenover Kwikfit. Ruimte zat.

  • Karel vd M

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Nou ik zie met deze ontwerpen meer knelpunten ontstaan dan oplossingen.
    Ruim baan voor bussen, extra obstakels in de vorm van kruisingen en stoplichten voor het nu al drukke autoverkeer. Wat ik ook mis is toegang tot de Zilverparkkade voor het bestemmingsverkeer.
    Kortom ga maar terug naar de tekentafel en ga uit de box denken voor betere oplossingen.
    Niet al het verkeer hoeft aan een zijde van de spoordijk gepropt te worden. Of een andere locatie voor de coffeeshop en het gebouw van Magic apple neerhalen.

    reageer
  • Maartje

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    Ik zie alleen maar voordelen hoor en het pand van de Magic Apple/Faco/Mystic staat algeruime tijd leeghoor.

  • Hendrik...

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Kijk, voeger had de Stationsdreef dubbele rijbanen tot aan het station, zelfs daar voorbij. Dus als je nu iets wil bereiken, is verplaatsen van de activiteiten van de Magic apple en anderen die in dat gebouw zitten naar het winkelcentrum een reële optie, er staat genoeg leeg. Dan kan dat gebouw tegen de vlakte waardoor je ruimte voor wegen vrij maakt. Ook de Weetshop kan een andere plek krijgen. Probleem opgelost lijkt mij. Vooral heel veel dank aan al die beterweters die de oude wegen volgebouwd hebben in hun zucht naar ozb opbrengsten.......

    reageer
  • Flevoburger

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Hmmm.... Het is een algemeen bekend gegeven dat ( als het druk is ) de doorstroom op een rotonde sneller / hoger is dan bij een kruispunt met stoplichten. Dat gaat daar voor het provinciehuis nog een leuk feestje worden.....

    reageer
  • HH

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    Nou, nee hoor, dat zijn ideeën uit de jaren '80. Overal in het land worden op hele drukke wegen op dit moment rotondes weer omgebouwd tot kruisingen met verkeerslichten. Bij veel afritten van snelwegen gebeurt dat bijvoorbeeld. Bij verkeerslichten kun je richtingen afzonderlijk doseren, terwijl bij een rotonde een drukke hoofdstroom de andere richtingen kan blokkeren.

  • Frank Patat

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Ik woon al 24jr in de polder. Ik ben het niet eens met de plannen voor een fietstunnel. Eerst de Ketelbrug vervangen voor een tunnel!

    reageer
  • KarelK

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Dat is weer een extreem logische redenering van de heer Frank. Getuigt van groot inzicht. Nu ook nog in andere zaken svp.

  • Floris

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Ik vind het een heel goed plan. liefst doortrekken naar het ziekenhuis in harderwijk zodat we bij een spoedgeval nog enigzins gered kunnen worden. 🙈

    reageer
  • Trucker

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Sorry Floris
    Vrees dat je dat helaas wel kan vergeten
    Ziekenhuis zijn in NL niks meer waard en
    Lieverd niks meer op
    En het vliegveld Lelystad stad wel

  • Albert

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Uitstekende zaak, anticiperen op hetgeen wat komen gaat.
    Negatievelingen zullen er altijd zijn.

    reageer
  • Dios

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Zonde van de investeringen. Binnen een paar jaar is het vliegveld failliet. Gedoemd om te mislukken. ( Gelukkig maar. )

    reageer
  • Bassie

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    Maartje: Jaloers op een streepje asfalt in het weiland dat zorgt voor enorme milieu vervuiling en geluidsoverlast voor vele honderdduizenden mensen?? ( en banen:...…..)

  • Maartje

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Jaloezie is een slechte eigenschap Dios.

  • Harry

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Er rijden nog wel wat meer bussen op dat traject. En gelukkig wordt het ook veiliger voor de fietsers.

  • Jansen Vries

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    ah, je hebt er voor doorgeleerd. knap hoor.

  • Corry van Amstel

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Tja voor een busbaan wordt de grind van Magic Apple onteigend en houden geen parkeerplaats meer over. Binnen een week als je werknemers op straat en blijven zitten met een hypotheek schuld en een pand waar je niets mee kunt. Misschien gaat het vliegveld helemaal niet door en dan is alles voor niets geweest. Oh nee dan is er een Casino bij van der Valk, dat maakt de schade voor de gemeente minder want dat Casino komt er niet als het geen geld opbrengt voor de gemeente Lelystad!

    reageer
  • Louise

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Als je 30 jaar lang 3 miljoen omzet hebt kunnen maken dan lijkt het me stug dat je:
    1. Je hypotheek niet afbetaald hebt
    2. Je mensen niet bij je andere vestigingen aan het werk kunnen

  • Ruub

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Gelukkig word het huidige pand van Magic Apple ook met de grond gelijk gemaakt, dus dit probleem is verholpen. Next.

  • Harry

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Als je na zo veel decennia nog een hypotheekschuld op het pand hebt zitten, is er toch iets mis gegaan in de bedrijfsvoering. Parkeren is een kwestie van een ruil voorstellen: ik zie op de tekening een parkeerterrein tussen de MA en de coffeeshop liggen.

  • Ron

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Het braakliggende station Lelystad zuid inrichten voor busverkeer richting het vliegveld.
    Laten ze ervoor zorgen dat het verkeer eens normaal de stad door kan komen. De zogenaamde verkeersdeskundigen hebben een
    Er een grote puinhoop van gemaakt.
    De groene Carré is een grote mislukking..

    reageer
  • Alexandros

      Ma 12 november 2018 Maandag 12 november 2018

    @Harry Misschien kan Lelystad Zuid dan een intercitystation worden en Lelystad Centrum een station alleen voor Sprinters. Lelystad Zuid ligt aan de Larserdreef en ligt ook vlakbij de geplande Warandedreef. Het is een ideaal station voor de forens en kan misschien voldoen aan de verkeerskundige wens om automobilisten over te laten stappen naar de trein. Lelystad Centrum kan nooit aan die voorwaarde voldoen, omdat je in de spits 10 minuten in de file staat om naar de afslag voor de parkeergarage te komen. Bij Lelystad Zuid kan prima een transferium gebouwd worden. Plek zat nog. De shuttlebus hoeft niet meer dwars door het centrum heen te rijden en de turborotonde Larserdreef-Middendreef hoeft niet te worden omgebouwd naar een turborotonde met een busbaantunnel eronder. Er is zelfs helemaal geen extra asfalt nodig in het centrum, maar juist minder. Minder van die rare K+R-plaatsen nodig aan de zijde van de rechtbank, minder bushaltes, omdat Lelystad Zuid het eindpunt kan worden voor buslijn 148, 163 en 164, (doordat ze niet door het centrum hoeven worden ze stipter tijdens de spits), terwijl de 145 naar Swifterbant vanaf Lelystad Centrum kan worden doorgetrokken naar Lelystad Zuid. Oftewel Lelystad Centrum heeft nog maar 1 halte nodig voor regionale bussen. Het plein kan worden vergroot, zodat er extra ruimte is voor horeca of er kunnen eindelijk eens fatsoenlijke standplaatsen voor taxi's voor de deur van het station worden gecreëerd.

    Met zo'n tussenstation krijg je ook nog eens het voordeel dat een fietssnelweg Lelystad-Almere kan worden gerechtvaardigd. De reistijd voor de (brom)fiets wordt flink verkort en meer mensen zullen met de fiets naar de Oostvaardersplassen gaan in plaats van met de auto.

  • k

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    idd gewoon station zuid realiseren,kan de bus daar vanuit rechtstreeks naar vliegveld,en wordt het ook niet extreem druk op het te kleine station Lelystad...

  • HH

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Groene Carre is een ontwerp van stedenbouwkundig bureau West 8. Is geen verkeersdeskundige aan te pas gekomen, want die werken niet bij West 8.

  • Harry

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Droom lekker verder; de NS zal in Lelystad nooit twee intercitystations gaan exploiteren. Waar hebben we het nu helemaal over: als het vliegveld over 20 jaar die 7 miljoen reizigers per jaar trekt, dan zijn dat er gemiddeld 20.000 per dag. Als 10% met het openbaar vervoer gaat, is dat veel. Niet echt de moeite waard om een peperduur apart (intercity)station voor te openen. Luchtreizigers zullen geen gebruik maken van een station waar alleen maar 2x per uur een boemeltje stopt.

  • Hans

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Helemaal mee eens. Als het vliegveld ooit echt grote stromen reizigers gaat trekken (en laten we dat hopen) wat moeten die dan allemaal in het centrum van Lelystad? Die gaan daar echt niet "gezellig" winkelen. Probeer die reizigersstromen te scheiden. Dus zoveel mogelijk splitsen en dan is het oude station achter de gevangenis is perfecte optie.

    En blijft het centrum van Lelystad misschien ook eens toegankelijk. Nu is het eens ramp en sta je al een kilometer er vandaan in de file.

    Misschien eens regelen dat er alleen ontwerpers en planologen aan de slag gaan die in Lelystad wonen en zelf een auto hebben.

  • Ruud

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Het enige positieve uit dit plan is een tunnel bij de Rietlanden. Voor de rest is het een drama.

  • De Vries

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    En de A6 wordt tussen Almere en Lelystad in beide richtingen drie baans.

    reageer
  • pim

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Dat had allang gebeurd moeten zijn, sta er bijna elke dag stil en waardoor weet niemand

  • Herbert

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Wie heeft nu weer z’n kind zo’n plan laten tekenen?

    reageer
  • euro

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    ze moeten de dreefen niet dichtgooien of smaller maken

    reageer
  • Top

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    En wie nu nog denkt dat het vliegveld niet doorgaat......

    reageer
  • HH

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Eerst besluiten om met dit vliegveld te stoppen. En dit in het belang van het voortbestaan van alles wat leeft op aarde.
    Daarna pas kijken welke wegverbeteringen er nog nodig zijn.

    reageer
  • Lelystedeling

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    " En dit in het belang van het voortbestaan van alles wat leeft op aarde." Doe niet zo dramatisch man! Gehuil om niks.. Zeker op groenlinks gestemd?

  • Jaap

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    Het is niet nodig om naar de open dag te gaan. Binnenkort kan je het allemaal vanuit je tuintje bekijken en vooral, beluisteren.

  • HH

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Had zaterdag naar de open dag op de luchthaven gekomen. 4000 enthousiaste bezoekers en maar een handjevol tegen.

  • Rob

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    5 mensen op Twitter die 3.000.000 per dag met Twitteren: "Lelystad Airport Nee“, zijn het met je eens.

    14.000.000 andere Nederlanders niet.

    Oh ja sommige slappe politici die valselijk inspelen op dit sentiment in de hoop zieltjes te winnen op de bible beltijd het wel met je eens HH.

  • Ruub

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Ach hou op, de grote vervuilers in de wereld (o.a. VS, China, Rusland) doen niet eens mee aan het klimaatakkoord. Dit ene vliegveld gaat echt geen verschil maken, net als elke andere maatregel wat ons kleine kikkerlandje gaat implementeren.

  • Kul

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Ach nee! Verandering 😱 de allergeen van de gemiddelde omroep Flevoland reaguurder.

    reageer
  • Joop

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Echte kul: welkom in de democratie Nederland.

  • Jan

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Fijn dat hier blijkbaar geld zat voor is, in tegenstelling tot het open houden van het ziekenhuis. Onverkoopbaar in mijn optiek.

    reageer
  • Sikken Berend

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Ik deel de mening van Jan. Het gaat er niet om wie met welk geldpotje schuift, maar om het principe. En daar heeft Jan een gevoelig punt te pakken. Te zot voor woorden dat een ziekenhuis failliet gaat terwijl er kapitalen besteed worden aan dat vliegveld en de bijhorende infrastructuur.

  • Heinz

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Jan kan niet lezen, blijkt wel.

  • Richard

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Aangezien het ziekenhuis niet en de wegen wel van de gemeente zijn... Best logisch.

  • Mark

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Jan, de gemeente gaat niet over het ziekenhuis. Lees je eens in voor je een reactie neerzet.

  • Harry

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Hehe, eindelijk worden die rotondes aangepakt. Meer rijstroken. Als fietser kun je veiliger oversteken. Laat de gemeenteraad eind november een positief besluit nemen.

    reageer
  • Hans de Boer, Lelystad

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Ook plannen maken kost veel geld, terwijl de uitbreiding van het vliegveld steeds meer weerstand oproept buiten Lelystad.

    reageer
  • Rob

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    In de onnozele fantasie van sommige milieufreaks, lees: gewoon anarchisten, gaat het inderdaad niet door.

    Zelf gelezen op Twitter... :-)

  • Jochem

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Dat wordt allemaal erg krapjes op de Middendreef en daarnaast is men met de auto door de vele stoplichten veel meer tijd kwijt. Het lijkt Haarlem wel. Jammer en raar dat de gemeente er niet voor heeft gekozen om het gebouw van Magic Apple en de wietshop op te kopen om het vervolgens te slopen ten gunste van de busbaan. Dan krijgt het verkeer meer ruimte. Ik ga akkoord met het reglement.

    reageer
  • Corry van Amstel

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Ze willen alleen de parkeerplaatsen van Magic Apple en nu hebben we een gebouw over zonder parkeren waar je bijna niet kan komen.

  • Bas

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Of ziekenhuis slopen en daar busstation vsn maken

  • Anthonie

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Waarom maakt de gemeente geen tramverbinding vanaf Bataviastad, via het centrum naar het vliegveld, eventueel doortrekken tot Harderwijk? In plaats van een busbaan.

    reageer
  • Harry

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Dat kost 10 tot 20 miljoen per kilometer, en de exploitatie van een tram is ook peperduur. En wat is het voordeel ten opzichte van een elektrische bus?

  • Mark

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Omdat dat niet rendabel is en extreem veel geld zou kosten. Het is een stad van 77000 inwoners, waar hebben we een tram voor nodig?

  • De Vries

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Ooit was Lelystad een stad zonder verkeerslichten. Wat een genot. Maar ja, we worden groter, dus drukker. De situatie rond het station is ronduit chaotisch. Rotonde station staat vaak vast door auto's die voetgangers en fietsers onterecht voor laten gaan, Maar om daar nou verkeerslichten te plaatsen is overdreven. Maak daar twee aanrijstroken ipv verkeerslichten. Ook bij de Tjalk is echt teveel. Straks sta je nog vaker vast dan nu want van zo instellen dat je een groene golf hebt, hebben ze in Nederland nooit van gehoord. Wel een verbetering is dubbele rijstroken voor een kruising of rotonde. Kijk nu eens bij rotonde Visarenddreef. Daar waren twee rijstroken richting stad vanuit de kust. Nu sta je vaak al ter hoogte van het Galjoen te wachten.

    reageer
  • Rob

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Overal in de wereld werken stoplichten. Zelfs in de grootste uithoeken op aarde.

    Maar De Vries zou het beter weten?

  • Rob

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Is er ergens ook een link om deze tekeningen online en naderbij te kunnen bekijken?

    reageer
  • Linda

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Een tunnel bij de Rietlanden?
    Wie verzint zoiets, ik als vrouw voel mij dan ontzettend kwetsbaar en zal dus moeten omfietsen.

    Tunnels anno 2019 op een afgelegen locatie als deze, wie verzint zoiets?

    reageer
  • Harry

      Ma 5 november 2018 Maandag 5 november 2018

    @Mark: er staat "vrijwel zeker een tunnel". Een brug kan dus ook nog. Overigens kan een tunnel ook vrijwel op maaiveld liggen, of een metertje eronder; dan moet de auto er verhoogd overheen, en blijft de sociale controle okee. In Almere is dat op veel plaatsen zo. Belangrijkste voor de sociale controle is gewoon dat er snel huizen bij in de buurt komen.

  • Mark

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Willem ''Tunnel gepland bij De Rietlanden'' staat er toch bij?

  • Willem

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Een ongelijksvloerse kruising kan ook een fietsbrug zijn. Staat nergens dat er zekerweten een tunnel komt.

  • Linda

      Zo 4 november 2018 Zondag 4 november 2018

    Positief, want voor fietsers is het bij het station een crieme en ook de ingang en uitgang Tjalk is momenteel zeer onveilig

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert