Horeca-ondernemers omzeilen Thuisbezorgd met eigen website

ALMERE • Vr 30 oktober 2020 | 11:24 • Vrijdag 30 oktober 2020 | 11:24

Horecaondernemers in Almere zijn, net als in Lelystad, een website begonnen waar klanten hun eten rechtstreeks bij verschillende restaurants kunnen bestellen. Op die manier willen ze voorkomen dat Thuisbezorgd commissie en administratiekosten verdient. Vanwege corona hebben veel horecaondernemers het zwaar. Het geld dat Thuisbezorgd verdient via de ondernemers, kunnen ze naar eigen zeggen goed zelf gebruiken.

Het adres van de website is helpdehorecainalmere.nl. Het is onder meer een initiatief van cafetaria-medewerker Sonny Koenen. Hij probeert op deze manier de ondernemers een hart onder de riem te steken tijdens deze moeilijke periode. Het gaat daarbij om zaken die ook voor corona aan bezorging deden, maar ook restauranthouders die noodgedwongen op maaltijdbezorging zijn overgestapt.

Koenen begrijpt dat Thuisbezorgd ook geld moet verdienen. "Dat kan ik rustig begrijpen. Alleen in deze tijd is het zo dat je daarvoor teveel kwijt bent. En via de eigen website van het restaurant zelf, heb je veel minder kosten."

De website is vooral bedoeld om klanten erop te wijzen dat eten gewoon via restaurants zelf besteld kan worden. "Het is helemaal kosteloos en vrijblijvend. We hebben al een stuk of honderd erop staan. En je ziet dat daar iedere dag drie tot vier aanvragen bij komen."

Andere ondernemers in Almere zijn begonnen met de verkoop van een speciale box. De opbrengst gaat naar 16 ondernemers. Er zit onder meer een mondkapje, eten en drinken in.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel