Bedrijfsleven wil einde verkeershinder bij Roggebot

DRONTEN
De provincies Flevoland en Overijssel moeten snel beslissen hoe ze de verkeershinder tussen Roggebotsluis en de N50 bij Kampen willen aanpakken. Dat vinden VNO-NCW, ondernemersvereniging De Driehoek uit Dronten en de transportorganisaties TLN en EVO.

Volgens deze organisaties mogen de provincies na twee jaar studeren wel eens een besluit nemen om de doorstroming op de bewuste weg te verbeteren. Dat kan bijvoorbeeld door de rotonde voor de brug bij Roggebotsluis te verplaatsen en de op- en afritten bij de N50 te verbeteren. Ook zou de brug in de zomer tijdens de spits dicht moeten blijven.

Op langere termijn zou de oververbinding verhoogd en verdubbeld moeten worden, maar de verwachting is dat het Rijk hiervoor pas vanaf 2021 geld vrijmaakt.

reacties (6)

  • Gijs

     

    De juiste oplossing ligt al meer dan 30 jaar achter ons. In de eerste gesprekken over een spoor baan Lelystad / Zwolle is er al overgesproken om over het A tracé, dat er al ligt van af de drooglegging in 1957, naast een spoorbaan een autoweg te leggen. Een eiland in het Drontermeer is er speciaal voor aangelegd, voor een brugverbinding. En wat is het geworden een ambtelijk en bestuurlijk gepruts wat vele onnodige miljoenen heeft gekost met nog de zelfde problemen bij Roggebot als dertig jaar geleden. Vele onnodige kunstwerken, een dure tunnel, een langzaamverkeersweg waar niks overgaat. Het is gewoon triest dat wij brave burgers in Flevoland dit allemaal hebben toegestaan.

    reageer
  • Dick

     

    Doorstroming verbeteren doe je niet dmv een rotonde. Als je doorstroming wilt verbeteren dan dien je juist bottlenecks te vermijden. Langetermijnvisie van de provincie is een systeem met toe en afritten. Dat werkt positief in het voorkomen van verkeershinder. Echter als je de verkeershinder bij Roggebotsluis oplost komt de volgende bottleneck en dat is de aansluiting op de N50. Deze twee punten dienen integraal te worden aangepakt anders wordt er helemaal niks opgelost, alleen maar verplaatst. En dan sowieso moet je er niet een brug half over de sluis heen leggen want dan staat die brug bij elke schutting met bootjes zo'n 20 min. open.

    reageer
  • willem

     

    De brug niet openen tijdens de ruime spits scheelt al een hoop. De volgende bottleneck is inderdaad de aansluiting op de N50. Dat is dramatisch. Daar moet een volwaardig verkeersknooppunt van gemaakt worden, zodat verkeer dat Kampen in moet en verkeer dat de N50 op wil elkaar niet dwars gaat zitten. Nu zorgen 10 auto's voor het stoplicht Kampen in er al voor de niemand de N50 op kan. Alleen daar staat dat stomme gemaalhuis in de weg en zullen wel korenwolfjes in het weiland zitten. Alleen knelpunt Roggebot aanpakken zal geen reet zin hebben.

    reageer
  • ben

     

    Bestaat er ook de mogelijkheid om een tunnel bij de Roggebotbrug te maken en een 4 baans weg naar de N50.Misschien zijn de kosten daar te hoog voor of door ieder keer noodoplossingen wordt het nog duurder.Wie heeft de juiste oplossing?

    reageer
  • ik

     

    als ik weer zie hoeveel geld dat weer gaat kosten om de doorstroming bij roggebotsluis te verbeteren had men beter gelijk een een goede weg kunnen aanleggen langs het spoor met een goede aansluiting op de N50. Nu wil men de doorstroming verbeteren bij roggebotsluis. Als dat verholpen is loopt het vast bij de stoplichten voor de oprit naar de N50. Volgens mij zijn de stoplichten bij de oprit naar N50 nu het grootste probleem.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Klaas

     

    Het zou veel beter zijn om de N50 niet uit te breiden tussen Ens en Emmeloord, maar het geld uit te geven aan het traject bij Kampen... In dat proces ontbreekt elk beetje gezond verstand en speelt helaas alleen maar politiek geneuzel een rol.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert