"Nog even volhouden, einde verkeershinder in zicht"

ALMERE
Automobilisten die gebruik maken van de A6 en A1 moeten nog heel even volhouden, want het einde van de verkeershinder is in zicht. Dat is het advies van Rijkswaterstaat dat al drie jaar bezig is met de uitbreiding van het knooppunt Muiderberg.

"We hebben er voor gekozen de overlast hevig maar kort te laten zijn, door in dit voorjaar bijna elk weekend delen van de A1 en A6 af te sluiten. Dat is heel vervelend voor de automobilisten, maar daardoor zijn we al wel eind mei klaar, in plaats van in november", aldus Niels van den Brink van Rijkswaterstaat.

In mei moeten weggebruikers nog wel even doorbijten. De verbindingsweg tussen de A6 en de A1 in de richting van Hilversum blijft de hele maand dicht. Automobilisten die in het Gooi moeten zijn moeten omrijden via de A27. Ook gaat de A6 vanaf Almere Poort in de richting Amsterdam nog een keer dicht, omdat er nog een extra rijstrook aangesloten moet worden op de A1.

Alle restanten van de oude viaducten en asfalt die bij de werkzaamheden aan het knooppunt zijn weggehaald liggen nu nog langs de A1. Dit materiaal wordt gescheiden en hergebruikt. "Nadat het allemaal is weggehaald gaan we de komende maanden weer zorgen voor de groene inrichting en zullen er ook weer bomen worden geplant", aldus Van den Brink.

reacties (9)

  • Faerie

     

    Soms moeten spoor en weg even tegelijkertijd onder handen worden genomen, omdat er dan ruimte is om dat werk met groot materieel uit te voeren. Als je half open gaat stellen dan belemmerd dat de werkzaamheden. Het is prima aangegeven, je kan jezelf goed op de hoogte stellen van alle werkzaamheden en alternatieve routes. Er is dus geen reden om boos te worden. Ik vind dat ze het netjes doen. Duimpje omhoog.

    reageer
  • lies

     

    Top gedaan!

    reageer
  • Steven Stedenwijker492821

     

    Alleen is het wel bizar en dom om het spoor ook in dezelfde weekenden op slot te gooien. Je kan niet naar Amsterdam maar zelf naar Zwolle en verder wordt vervelend doordat er veel minder treinen rijden en die bovendien niet aansluiten.

    reageer
  • .\/\/.

     

    NS hebben gewoon bussen ingezet hoor....de boel was dus niet 'op slot'.

  • JEROEN

     

    Netjes gedaan jongens, petje af voor alle arbeid die daar dag & nacht is verricht, en nog komt. Dank je wel.

    reageer
  • Steef

     

    Ik hoop dat er een hoop bomen worden geplant. de natuur heeft echt een knal gehad .

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • A-zes

     

    Inderdaad nog even doorbijten maar respect voor alle medewerkers die letterlijk dag en nacht aan de wegen bezig zijn. Het gedeelte dat af is ziet er perfect uit en hopelijk verlost het ons voorlopig weer even van de file's.

    reageer
  • Kareltje

     

    Afgezet tegen de omvang van het project is het ongemak van de afsluitingen bijna te verwaarlozen. Het zou wel handig zijn als RWS en ProRail hun werkzaamheden beter op elkaar afstemmen (dus niet in hetzelfde weekend alles dichtgooien).

    reageer
  • demo

     

    Top werk van de wegenbouwers en RWS. Diep respect.

    reageer
  • Mooi project. Goed weergegeven en geïnformeerd ook.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert