Norovirus uitgebroken in woonzorgcentrum in Lelystad

LELYSTAD • Wo 11 maart 2026 | 15:00 • Woensdag 11 maart 2026 | 15:00

Meerdere bewoners van zorgcentrum Laarhof in Lelystad zijn besmet geraakt met het norovirus. Dat bevestigt zorgorganisatie Coloriet, waar Laarhof onder valt.

Het is niet bekend om hoeveel bewoners het gaat. Coloriet laat weten maatregelen te nemen.

Vooral ouderen kwetsbaar
Het norovirus is besmettelijk en veroorzaakt buikgriep. Vooral ouderen en mensen met een slecht afweersysteem of die al een andere ziekte hebben, kunnen erg ziek worden.

In zorgcentrum Laarhof wonen mensen met dementie.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel